Van Tambon Phela naar Koh Jum

14 januari 2024 - Koh Jum, Thailand

Vanmorgen ontbijt bij de receptie en dan op de fiets naar Koh Jum, een eiland waar we 4 dagen zullen blijven. Om te beginnen moeten we eerst oversteken over de highway, in Thailand gebeurd dat met een U turn. Op een 4 baans weg eerst twee rijbanen naar rechts ( we rijden in Thailand links) dan de U turn maken en weer twee rijbanen naar links, dus totaal 4 rijbanen oversteken met snelverkeer. Het slaagt ons het beste om mee te rijden met het verkeer, zodra er ruimte is duidelijk aangeven met handuitsteken en dan ruimte nemen, het verkeer heeft hier respect voor en zal ruimte geven. Dat waren de eerste drie kilometer, dan komen we in een rustig bebost deel, veel landarbeiders met een hondje, vanmorgen 3x achtervolgd door zo'n rotbeest. Dat waren de volgende 20km, daarna op de boot, we waren 1,5 uur te vroeg maar geweldig het tafereel te zien wat allemaal mee moet op de boot, alle levensmiddelen tot 30 grote jerrycan met water. Na 40 minuten komen we op het eiland aan, wij mogen als eersten van de boot de fietsen waren als laatste geladen dus als eerste eraf. Dan nog 2 km naar Koh Jum Serenity Resort. We hebben weer een prachtig huisje met keukentje en fijne stoelen voor buiten (dit is een luxe) het zwermt hier van de vlinders we hopen nu een paar te kunnen vast leggen. En wat goed verzorgd bloemen op het bed banaantje in de keuken bloemen op de wasbak wat een warm welkom. Dan doen we eerst een bakje koffie en dan een lekkere douche, nog wat boodschappen opgehaald en dan even rusten en een kaartje leggen.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Tineke:
    14 januari 2024
    Wat sjocht it dr wer prachtig út allegear!
  2. Peet de brun:
    Skitterend mooi!! 🤩
  3. Jan en Jenny:
    14 januari 2024
    We genieten weer van jullie reisverslagen en mooie foto’s, raken bijna in de vakantiestemming.
    Hoop dat jullie daar nog een goede tijd hebben
  4. Janke Bosgra:
    14 januari 2024
    Wat hebben jullie weer een mooie reis uitgezocht. Mooie foto's. Nog veel plezier gewenst
  5. Feike en José:
    23 januari 2024
    Wat een prachtige vogel en dat is nog eens mooi binnenkomen met zo’n mooi opgemaakt bed!