Dagje Koh Jum

15 januari 2024 - Koh Jum, Thailand

Na een heerlijke nacht in ons huisje zelf een heerlijk ontbijt gemaakt bestaand uit een broodje jam en banaan, en van de gastvrouw kregen we nog een sticky rijst met cocos en mango verpakt in bananenblad. Tegenover ons huisje zit een kolibie met jongen, de hele dag druk met voeden, zie filmpje. Dan in de vroege ochtend een fietstocht van 20 km gemaakt er is hier veel toerisme, maar daar profiteert de helft van de bevolking van dit eiland ook van.  Verder heb je hier ook rubberplantages we ontdekten ook de verwerking van de rubber eerst wordt er geperst dan  worden er matten van gemaakt die hangen te drogen eerst buiten in de zon dan binnenen boven in de schuur. Er wordt groente geteelt en natuurlijk wordt er volop gevist. Als we weer bij ons onderkomen zijn is het koffie tijd. We  nemen een rust dagje wat luieren en wat spelletjes doen het  is vakantie tenslotte. Vanmiddag weer een stukje fietsen nu de andere kant op hier zijn restaurants en winkeltjes, en een grote school maar ook weer een haven. De vracht van vandaag stond nog op de steiger, hier wat boodschappen gekocht en dan fietsen we terug, als het etenstijd is gaan we op de fiets en komen bij de zee langs hier een prachtige foto kunnen maken van de zee met verder op een regen bui. Vanavond eten we bij de moslims het was overheerlijk.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Hein en Joukje:
    15 januari 2024
    Al wer prachtige foto’s ! En allinnich al om it neiskjirrige iten soe ik d’r wol hinne wolle😂😂
    Noflike jûn noch foar jim.
  2. Eddy en Alie Prins:
    15 januari 2024
    Woh, geweldig. Ooit een keer met mijn dochter in Thailand geweest, dus ik kan mij een beetje in jullie verhalen verplaatsen en geniet van jullie verhalen. Veel plezier nog. Groetnis, Eddy een Alie
  3. Jelkje Kloosterman Pilot:
    15 januari 2024
    Ja it wetter rint dy yn e mûle by it sjen fan al dat lekkers en wat prachtige foto's.
  4. Henny:
    15 januari 2024
    Prachtige foto’s, zie geen filmpje. Jullie ontdekken en genieten weer volop zo te lezen, mooi!
  5. Elly Sijtsma:
    16 januari 2024
    In hiele moaie fekânsje, lekker geniete