Van Phuket naar het eiland Ko Yoa Noi

7 januari 2024 - Tambon Ko Yao Noi, Thailand

Na een onrustige nacht van luide mede slapers (zaterdagavond feestvierders) vroeg aan het ontbijt. De laatste spullen in de fietstassen en we kunnen vertrekken. Als de fietsen bepakt en bezakt zijn gaan we op weg naar het eilandje Ko Yoa Noi. Onderweg pakt de computer ook wel sluiproutes voor de fiets zo komen we over het universiteits terrein, een stukje verder over het farieks terrein. Na ongeveer 15 km zijn we op de snelweg hier gaan we een paar km met het verkeer mee tot we weer een sluiproute krijgen, we zijn weer op de snelweg beland maar na een paar km kunnen we der eindelijk af. We zitten nu op de weg naar de kust waar we de boot nemen naar het eiland. Er zijn twee soorten boten een snelle speedboot en een longway boot hier moeten wij mee want de fietsen kunnen nu mee. De tocht duurt een uur we hebben beide even een knippertje gemaakt, dan komt het eiland in zicht en kunnen we de fietsen weer in orde maken voor  laatste km voor vandaag . Als we na 6 km bij het resort  arriveren gaan we eerst de kamer bekijken na wat onderhandelen hebben we de kamer aanvaardt  voor twee nachten, dan is het tijd voor het papierwerk maar dan zegt de eigenaar dat we maar één nacht kunnen slapen ze zijn de volgende dag vol. O zegt de vrouw van de eigenaar die niet voor een gat te vangen is ik heb net een huis klaar laten maken dan kunnen jullie daar wel heen, we zeggen dat doen we morgenochtend wel  dan is er een welkomstdrankje  glaasje blauwe thee, er zaten bloemen in verwerkt die goed waren voor de ogen. We vragen ook als ze savonds een potje bier heeft antwoord nee ik moslim maar verderop kunnen we wel kopen. Dan gaan we naar de kamer ze loopt met ons mee, de fietsen te bewonderen ze verlekkerd haar er erg op dan zeggen we dat ze ze na de zes weken wel kan  kopen we geven haar een prijs zegt ze we app okee, lachend gaan we bij de bungalow de tassen van de fiets halen en naar binnen. Na een heerlijke douche even een bakje koffie doen even rustig zitten en dan op de fiets naar de winkel voor een biertje. We komen hier al meer fietsers tegen even bij de zee langs fietsen en de buurt wat verkennend. Hier kunnen we morgen wel een mooie tocht maken.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rigt:
    7 januari 2024
    Och wat wer in moai ferhaal! It is ek sa moai dat kommentaar fan dizze minsken. Wat sille jimme sa no en dan ek wille ha. Folle plesier fierder en oan't moarn. Hjir no in bytsje winter. Moai sinnich waar. Mar oeral heech wetter nich. Doech Melle en Rigt
  2. Durk en Geeske:
    7 januari 2024
    Wat een prachtig verhaal en avontuur, krijg er al helemaal zin in om ook zoiets te ondernemen.
    Nog heel veel reisplezier en tot de volgende berichten. Groet Durk en Geeske
  3. Jelkje Kloosterman Pilot:
    7 januari 2024
    Sa belibbet it minsk noch ris wat en heerlijke temperatuur. Mooglik de fyts al ferkocht, tel uit je winst
  4. Hein en Joukje:
    7 januari 2024
    Heftich drankje, die blauwe thee🤪🤭
    Moaie foto’s en leuk om mei te genietsjen.
  5. Tineke:
    7 januari 2024
    Idd wol hiel blau die thee🙈.
    Moaie foto’s wer!
  6. Klaas en Beitske:
    7 januari 2024
    Weer heel wat belevenissen en nog maar een paar dagen op reis. Prachtig!! Wij genieten Weer mee.
  7. Uulke en Emmy:
    7 januari 2024
    Mooie reisverslagen Ale en Jelkje. Dit zijn niet alledaagse reizen. Fijn dat wij het mee kunnen beleven en “fietsen”. Wij horen weer. Genietze daar in het verre!
  8. Feike en José:
    7 januari 2024
    Wat mooi om jullie weer te volgen. Maar lekker genieten op Ko Yoa Noi en alles wat daarna nog komt👍🏻
  9. Joop en Tea:
    8 januari 2024
    Wat een geweldig fietsavontuur. Lijkt ons ook mooie uitdaging.
  10. R vochteloo:
    8 januari 2024
    Mooie omgeving al die eilanden. Veel te zien en te kanoën. We kijken graag mee of we iets herkenbaar zien. Veel plezier.
  11. Peet de brun:
    8 januari 2024
    Mooi ferhaal en mooie foto’s!! Sa kenne we mooi mei genietsje fan jim fekaansje!