Dagje Ko Yao Noi

8 januari 2024 - Tambon Ko Yao Noi, Thailand

Ale was al vroeg uit de veren wilde de zon zien opkomen, na een douche gereed maken voor de fotoshoot. Als hij met hij in het donker vertrekt moeten de lichten aan ander zie je niks. Bij het strand aangekomen een stoeltje gepakt en dan wachten. Na een tijdje komt er geluid van zee dit is een visserman die nog vroeger was en met een net aan het vissen is. Als de zon dan op komt is het een prachtig gezicht. En weer is er geluid nu van de eigenaar van de strandtent hij maakt zijn terras weer in orde voor vandaag.  Dan weer naar huis daar aangekomen mij niet wakker te krijgen na een half uur buiten op het terras gezeten te hebben lukt het om mij wakker te krijgen. Samen de foto's bekijken snel een douche en dan naar het ontbijt. Na het ontbijt ga ik ons nieuwe onderkomen bekijken, hier zeggen we geen nee tegen een compleet huis voor ons zelf,de eigenaar fluisterde mij toe voor de Chinezen goed money. Ja Chinezen komen alleen weekends dus ja dan zijn wij weer een mooie aanvulling. We zetten onze fietstassen even in de opslag en gaan voor een tocht over het eiland, best pittig voor de eerste dagen veel klimwerk zo nu en dan even met de fiets lopen. Wat een vogelgeluiden en groen waar we door heen fietsen en we komen de neusvogels ook nog tegen bonus. Onderweg nog iets drinken op weer een heel bijzonder plekje veel vlinders hier en een heel klein vogeltje alleen niet gelukt om vast te leggen op foto. Dan fietsen we nog even naar de haven om te vragen hoe laat de boten gaan naar het volgende eiland elk uur van de dag we kunnen met een klein vissersbootje waar de fietsen ook in kunnen, dit wordt een privé tour zo klein zijn de bootjes.  Dan gaan we terug om ons nieuwe onderkomen in gebruik te nemen, ze zijn nog bezig met een airco dan nog even alles aanvegen maar ondertussen zitten wij al heerlijk op onze veranda. Als ze allemaal zijn vertrokken kunnen we weer een lekkere douche nemen, nog een luxe een eigen wasmachine dus gaan we ook gelijk even een wasjes draaien. Nu nog een waterkoker en dan is alles klaar wat een weelde. Vanavond heerlijk gegeten met uitzicht nu op de ondergaande zon.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. 8 januari 2024
    mooi genieten.
  2. Jan en Jenny:
    8 januari 2024
    prachtige foto van de zonsopgang.
    Alweer heel wat beleefd.
    Veel plezier .
  3. Eppie en Tity Klaver:
    8 januari 2024
    Ziet er mooi en nieuwsgierig uit, geniet ervan
  4. Douwe en Renie:
    9 januari 2024
    Wat heerlijk om jullie reis weer te volgen. Prachtige foto's Ale, het vroege opstaan werd beloond! Geniet van jullie reis avonturen, dat doen wij graag met jullie!