Dagje Phuket

6 januari 2024 - Phuket, Thailand

Vannacht allebei heel slecht geslapen, hebben ze ook een naam voor... Daarna ontbijt in het hotel, beginnen met nasi of warme groente in pittige saus of een stukje brood met beleg, voldoende keuze.

Dan op naar de money exchange, geld gewisseld en dan met de taxi naar de fietsenwinkel. Voor de taxi hadden we mazzel die stond voor de deur te wachten op een passagier dit bleek zijn vrouw te zijn, maar een Thai  wil altijd wat verdienen, wilde ons wel naar de fietswinkel brengen. Na een 20 minuten rijden voor de fietswinkel uitgestapt. Naar binnen twee fietsen uitgezocht met alles erop en eraan twee monteurs zijn drie kwartier bezig geweest een proefritje gemaakt de zadels moesten nog wat hoger, als dit gedaan is kunnen we vertrekken. Na vijf km zijn we weer bij ons hotel, Ale de rest op de fietsmonteren en Jelkje  de koffers uitpakken en verdelen over vier fietstassen. Inmiddels is het één uur, tijd voor een broodje, bij de 7eleven broodjes gehaald naar het park gefietst een bankje opgezocht en een heerlijk broodje gegeten. Dan nog een rondje door het park gefietst en dan naar het hotel. De koffers gestald voor 6 weken  de fietsen voor de nacht op een veilige plek gezet, dan heerlijk douchen een bakje koffie drinken en even rusten. Om vijf uur de schoenen aan een terrasje gezocht wat drinken en een kaartje gelegd. Dan om een eet tentje zoeken om een hapje te eten, om half acht zijn we op de kamer een verhaaltje schrijven nog even lezen en vanavond vroeg naar bed. Morgen gaat de reis beginnen.