Van Ko Yao Yi naar Phuket

1 februari 2024 - Phuket, Thailand

Vanmorgen een eigen ontbijtje op ons terrasje, we hoeven niet snel de ferry gaat om twee uur. Als we alles hebben ingepakt het is inmiddels tien uur gaan we. De tocht is het eerste gedeelte over bekent terrein maar als we op het punt zijn waar de vrouwen de gedroogde vissen sorteren gaan we rechtsaf. Na drie km op deze weg is er een dorpje er zijn wat winkels wat resorts en restaurants we zijn er zo door heen. De weg is vandaag weer op en dan weer neer, als we weer een dorpje inrijden is dit tevens de plaats waar we moeten zijn. Hier staan de mooiste resorts ook de duurste we vertoeven hier een tijdje we zijn nog te vroeg voor de ferry. We moeten het dorp weer uit om bij de haven te komen hier krijgen we nog een pittig klimmetje. In de haven op de steigers zijn de vissers en de vrouwen gezamenlijk bezig de visnetten te repareren. De boot ligt al klaar we kopen een kaartje en kunnen dan de boot op de fietsen onder in het ruim en wij kunnen op het tweede dek plaats nemen. Alles gaat weer op zijn Thais de eerste auto's die op de boot gaan moeten op het voordek en daar moeten ze overdwars staan, aan het eind weten we waarom kunnen ze er zo af rijden. Het is een mooie tocht veel bootjes die we tegen komen maar ook weer eilandjes of beter gezegd bergen in het water. Als we de haven in varen zijn op veel vissersboten de bemanning bezig alles klaar te maken om uit te varen. Het is heel druk en er liggen heel veel vissersboten maar ook jachten en speedboats. Na een paar auto's er zijn twaalf auto's mee kunnen wij al van boord we stappen op de fiets en de garmin brengt ons naar het hotel. Als we een kamer hebben eerst even afspoelen en dan het zwembad in wat een heerlijkheid. Als we om een hapje eten gaan staat de groenteboer voor de deur, geweldig hele kar vol met alle soorten groentes. Avonds nog heerlijk gegeten en een kaartje gelegd.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Henny:
    1 februari 2024
    Wat een bedrijvigheid in de netten! Prachtige groene omgeving om te fietsen, jullie hebben het weer goed voor elkaar! Leafs ût Feanwâlden
  2. Jelkje Kloosterman Pilot:
    1 februari 2024
    Hallo,
    Wer hiele oare dingen te sjen as oars liket my,
    Prachtige printsjes mooie natuur foto's.
    Groetnis Jelkje en Hein út Grunnen
  3. Hein en Joukje:
    2 februari 2024
    Wat sjoche jim al fietsend prachtige dingen! Wát in kleurenpracht, super moai.
    It Fryske flagje oan de fiets fyn ik ek geweldich. Jim sille dér ek wol is reaksjes op krije tink ik.
    Groetsjes út Kollumersweach 😘😘

Jouw reactie