Dagje Phuket

2 februari 2024 - Phuket, Thailand

Vanmorgen een ontbijt van het hotel geen lopend buffet maar een gebakken eitje op brood heerlijk. We hebben een route uitgezocht die ons het oosten van Phuket laat zien. We fietsen een stukje door de stad en gaan dan over de brug het eiland op, hier zien we de andere kant van de rivier waar we gisteren aan kwamen. De eerste verkeersborden zijn wel een foto waard apen, monkeys, als je dit gebied infietst heb je aan beide zijden van de weg mangrove hier kan de aap snel van boom naar boom. Dan is er een tempeltje en aan de andere kant van de weg een plek waar net iemand de apen eten geeft. Door fietsend gaan we om de kloktoren heen naar rechts hier staan wat overheids gebouwen en een school naast de school een poort deze geeft aan dat er een tempel is. Op het tempel terrein zijn veel mensen bezig met vegen van bladeren we maken foto's van de tempels wijst een vrouwtje naar rechts we kunnen naar boven daar is dus de tempel die we gisteren van ver al zagen. Een pittig klimmetje maar we hebben het gehaald, hier zijn ook mensen aan het blad vegen en verbranden, we moeten nog 105 traptreden beklimmen maar dan heb je ook een uitzicht.  De tempel is toe aan een opknap beurtje maar wouw wat kun je ver kijken. Naar beneden gaat sneller dan naar boven maar het was de moeite waard. We fietsen door weer prachtige straatjes maar wel omhoog en naar beneden, de duurdere resorts zitten in dit gebied allemaal bij de zee en hoog op de berg ,tsunamie veilig wij fietsen hierbij langs wat mooie gebouwen voor zover we kunnen zien staan allemaal achter hoge muren. Als we een bordje zien van restaurant  gaan we voor een ijs koffie, en wat een luxe ijs koffie met slagroom. We maken wat foto's van deze mooie plek, worden wij ook op de foto  gezet, twee op een fiets. Na deze heerlijke koffie fietsen we door met nog veel mooie natuur, resorts en bijna geen verkeer. We komen weer uit bij de kloktoren hier zijn we weer bij de weg waar we ook binnen kwamen, we stoppen bij een fruit stalletje hier kopen we ananas deze wordt voor ons in stukje gedaan en we kunnen het op het terras opeten. We fietsen zo dit mooie gedeelte weer uit en komen weer in de drukte het hotel is niet heel ver. We gaan naar de kamer spoelen ons af en dan wacht ons het zwembad heerlijk verkoelend. Bij dit hotel hebben we prachtige zitjes dus alvast een begin maken van ons avontuur, daarna koffiedrinken en een vroeg kaartje leggen. Om vier uur gaan we wandelend naar de oude stad, veertien jaar geleden konden we er nog slapen en was het aan een schilder beurt toe, nu is het een Hot spot wat een drukte de Chinezen overheersen in aantal het is tenslotte ook hun voor ouders stadje. Wat een winkels,  restaurants,nagelstudio's, en nog veel meer. Op de terug weg nog wat gegeten en nu het verhaal nog even schrijven,

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Hein en Joukje:
    Ja Jim binne beide ek in “fietsende bezienswaardigheid” 👍🏻🤭dat kin net oars🚲🚲
  2. Douwe en Renie:
    2 februari 2024
    Wat weer een prachtige avonturen.
    En super mooie foto's van Jelkje!
    (Bij thuiskomst willen we wel graag de reden van al die vrolijkheid op de foto?) Genietse Ale en Jelkje, doen wij ook met jullie avonturen.
  3. Eppie en Tity Klaver:
    2 februari 2024
    wat een feestje,, het is volop genieten, uitnodigend
  4. Wietske:
    2 februari 2024
    Ale had vast een goede mop verteld!!
    Wat een schitterende lach heb je Jelkje!
    Ook andere schitterende foto's en verhalen komen langs, geniet momentjes hier...
    Veel plezier samen.
    Liefs Wietske.