Dagje Ko Yao Yai

31 januari 2024 - Ko Yao Yai, Thailand

Na een heerlijk ontbijt eigen gekocht en een bakje koffie gaan we naar het uiterste puntje van het eiland. Het is een mooie tochtje, weer een klein weggetje met veel ops en downs en eenvoudige huisjes. We komen nog een kleine resort tegen met drie huisjes maar een geweldige groente tuin. De weg komt uit in een klein vissers dorp die we gisteren van de andere kant  zagen. Het is een komen en gaan van mannen met nieuwe korven  om krab te vangen, de een brengt ze op de scooter de ander met een auto. We gaan even op de pier kijken er is net een boot binnen gekomen met bouwmaterialen in plaats van vis,er zijn wel 8 helpers om de boot te legen, er komen deuren, kunststof glas ed.  Als we in het water kijken zijn er duizenden kleine visjes wat een grote school. De eenvoud van dit vissersdorp en het leven is als vijftig jaar terug in de tijd maar met wel een schotel op het dak, mobile telefoonsen en scooters, maar de vissersboten zijn wel als 50 jaar terug en de zee wordt niet leeggedtrokken. Dan drinken we nog wat bij de plaatselijke supermarkt en krijgen een stoel aangeboden in de schaduw. Aan het begin van het dorp is nog een afslag naar de anderekant van de zee hier fietsen we ook nog even heen een heel klein strandje met 6 personen die daar gebruik van maken we gaan het strand even op maken een foto en gaan dan terug naar het resort. Vanavond weer heerlijk bij de moslim gegeten dus geen biertje bij het eten maar dat adres hebben we al gevonden.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. 31 januari 2024
    Prachtig. Wanneer komen jullie terug?
  2. Hein en Joukje:
    31 januari 2024
    De tiid giet hurd hé, noch twa wiken dér geniete! Wat ha jim ek daalderse plakjes te oernachtsjen.
    En folgens my wol in konstante temperatuur elke dei. Folle wille!
  3. Klaas en Beitske:
    31 januari 2024
    Prachtige verhalen, wat een belevenis, ook wij genieten er van. Met hart.groet.

Jouw reactie