Dagje Phuket

4 februari 2024 - Phuket, Thailand

Na het ontbijt gaan we eerst zoeken om een slaapplaats voor 10 februari Chinees Oud en Nieuwjaar, dit is de dag dat de Thai allemaal naar de familie gaan in de steden en bijna geen slaap plaatsen zijn te vinden. We zijn vandaag de Noord kant gaan bezoeken daar waren we nog niet geweest ook willen we hier een hotel zoeken. Bij een koffietentje even de kaart erbij hotels in de buurt als we er een hebben uitgezocht dan gaan we op de fiets er heen, vragen of er voor de datums een slaap plek is, gelukkig kunnen we er een kamer krijgen gelijk vast gelegd. Dan pakken we ons rondje weer op, we komen langs een tempel  als we het weggetje in fietsen en halverwege zijn komt er een klein jongetje op ons aflopen pakt Ale zijn fiets vast en blijf met ons mee lopen. Helaas zitten er mensen voor hun huis en zeggen dat we er zo niet komen dus terug naar de grote weg. Dan naar links en bij de volgende afslag weer links, het is hier erg druk. Er staat bewaking op  de weg we mogen met de fiets omhoog maar iedereen wandelt dus wij ook, wel zeggen ze de apen niet te voeren. Al lopend hadden we het idee dat we hoger san de tempel  kwamen. Nog niet in de gaten hebbend dat we naar de top van hill forrest liepen. We zijn naar boven geweest wat een klim wel 1 km gelopen voor we boven waren. De hele weg komen we apen tegen. Maar ook Nederlanders papa zong we zijn er bijna waar wij op in haakten  nog even gekletst en dan ga je elk je eigen gang. We kopen nog  een flesje water en dan zijn de apen vervelend ze willen je waterfles dus zijn we het met een aap  niet eens maar we geven ons fles niet af. Bij de fietsen vragen we waar de tempel is we hadden een afslag eerder moeten nemen dit hebben we als nog gedaan. Dan komen we nog in de mooie Pagoda. Op de terugweg nog een broodje gehaald en bij het hotel deze gegeten met een bakje koffie. Dan de was doen en een duik in het zwembad. Dan douchen en is het tijd voor bier en een spelletje kaart onder tussen even met het thuisfront contacten. Dan is het tijd voor een hapje eten we lopen een rondje als we een tentje vinden die ons eten heeft gaan we daar eten. Als we terug bij het hotel zijn kunnen we wel weer douchen.