Dagje Phuket

5 februari 2024 - Phuket, Thailand

We zaten vanmorgen met nog een stel uit Nederlander te ontbijten vroegen ons waar ze fietsen konden huren, ja daar kunnen we zo geen antwoord op geven, Nederlanders blijven toch fietsers. Na het ontbijt gaan we  onze route uit zetten voor vandaag  willen we een Chineesche tempel bezoeken.  Op deze route komen we bij een groot sport terrein  het ligt aan zee, je kunt er wandelen, fietsen,er is een voetbalveld een skate baan, golfbanen, tennisbanen en overal speeltuinen voor de kinderen. Het is als een groot park opgezet overal bankjes en prieeltjes. Met op een hoek de tempel die we zochten, de Chineesche tempel is weer heel anders dan de Thaise tempels. We maken bij de tempel foto's en tevens van het park. Als we nog wat fietsen zien we ook verschillende mensen in zee met een tempexbak en mannen die met netten bezig zijn. Ook zit er een vrouw vis te sorteren ze roept dat we even moeten zien wat ze heeft, er zitten garnalen en krabben in haar bakken. Dit is smorgens door haar man gevangen zij sorteert het en dan straks komen de klanten om de waar te kopen. Dit verteld ze even in het Engels dit is zeer bijzonder omdat de meeste Thai geen Engels kunnen. We belonen de familie nog met een pepermuntje en gaan weer op pad. Eerst komen we  langs de haven en fietsen we langs het water de stad weer in, dan gaan we een binnen weggetje in en komen bij de regerings gebouwen langs wat een pracht en praal. Dan komen we weer uit op een hele drukke weg, hier nog een koffie gedronken op een hoek wat er dan voorbij komt een oude vrouw op de scooter,vier kinderen op één scooter de oude stadsbus  te veel om op te noemen. Na de koffie gaan we weer terug naar ons hotel en nemen een frisse duik. Dan is het tijd voor het kaartspel en koffie, vanavond gegeten bij een Chinees restaurant het eten was overheerlijk.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

Jouw reactie