Dagje Phuket

3 februari 2024 - Phuket, Thailand

Na een ontbijt bestaand uit rijst met ei en brood met ei, maken we ons klaar voor een nieuwe fietsroute deze keer gaan we de west kant op geleid door onze garmin. De route gaat voornamelijk door de stad, de eerste stop is bij een tempel deze staat midden in het toeristische gebied. De route brengt ons gedeeltelijk door de oude binnenstad, er worden al veel versieringen aan gebracht dit heeft alles te doen met het Chinees Nieuwjaar ( 10 febr). Door fietsend komen we door achteraf straatjes maar ook over de grote wegen. Als we bij de fietswinkel langs komen gaan we even aan ze moeten even naar een van de fietsen kijken. Er worden nieuwe trappers op gezet en de trapas wordt weer goed aan gedraaid, tevens wordt de versnelling nog nagekeken en dan kunnen we onze weg vervolgen. Als we een koffietentje tegen komen worden we uitgenodigd om bij een echtpaar aan tafel te komen zitten.De man kan een beetje Engels dus we kunnen elkaar wat begrijpen, ze staan met de koffietent op deze plek 6 dagen in de week zondag rustdag. Ze bieden ons een koekje aan wij bieden hun een pepermuntje aan, er is naast hun tentje nog een klein weggetje waar een kleine Chineze tempel staat deze zetten we nog even op de foto. We zetten onze route voort en nemen nog wat boodschappen mee naar huis. Het zwembad roept dus gaan we voor een frisse duik, we besluiten om hier nog twee nachtjes extra te blijven. Vanuit dit punt kunnen we vele routes maken, om half vier tijd voor koffie we gaan ook een kaartje leggen, vandaag in vier sets het kaartspel al uit. Nu nog even de agenda bijwerken en wat administratie  doen  dat gaat op vakantie gewoon door. We gaan half zes de deur uit voor een hapje eten, als we bij de kapper langs komen  vragen we  of ze ook een bus schuim hebben dan wordt er iemand bij gehaald die wat Engels kan.  We begrijpen mekaar op het laatst gaat een meisje op de scooter schuim halen en wij wachten even in de kapsalon. Als de dame terug komt betalen we en gaan richting ons restaurant, we zitten in een gezellige aangeklede tuin na een lekker bordje eten lopen we terug. We komen bij een groot plein waar vele Engels lijkende taxi's staan, dit is weer een Chineze flop ze staan hier nieuw defect te verstoffen. Nog een klein dingetje als we terug zijn bij ons hotel kunnen we weer douchen zoals na elke activiteit, fietsen of wandelen maakt niks uit nat van het zweet, altijd weer, zo warm is het nog.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

Jouw reactie