Van Kollumerzwaag naar Phuket

5 januari 2024 - Phuket, Thailand

Donderdagmiddag 4 januari heeft Hettie ons in Buitenpost op de trein gezet, een keer overstappen in Groningen en dan om 18.00 op Schiphol. Met Etihad airways om 21.00 op  naar Abu Dhabi en vandaar door naar Phuket. De bestelde taxi die ons op zou halen van het vliegveld lijkt onvinbaar dus regelen we zelf wel eentje. Om 20.30 plaatselijke tijd zijn we in het hotel, na een reis van 23 uur.  Allereerst nog een hapje eten. We gaan gelijk om de hoek, daar is het druk dus zal het eten wel goed zijn. Tot onze verbazing krijgen we maar een kleine portie. Dan bij de tafel aangekomen staat deze helemaal vol met groentes fruit gedroogde vis gekookte eieren etcetera. Heerlijk, en bij het afrekenen werd alleen gevraagd hoeveel eieren we hadden gegeten, die moesten we extra betalen. Dan de weg oversteken daar is een kleine supermarkt hier nog wat drinken en een biertje ingeslagen. Na een heerlijke douche genieten van ons versnapering en dan straks slapen.