Verhuizen op Ko Yao Yai

30 januari 2024 - Ko Yao Yai, Thailand

Na een heerlijk ontbijt buffet de tassen inpakken en dan gaan we naar de andere kant van het eiland. Het is een mooie route wel wat heuvels beklimmen maar dan kunnen we weer dalen. Als we op een kruispunt even een slok water nemen zitten er vele vrouwen gedroogde visjes te sorteren, we vragen of we een foto mogen maken dit mag. Als beloning geven we de ladys een pepermuntje, vraagt een van de dames of dit onze vakantie is we zeggen ja, ze loopt lachend weg. We drinken onderweg nog een ijs koffie en dan nog 3 km fietsen en we zijn bij ons resort bestaat uit zes bungalows drie tegen over elkaar een prachtig parkje. We halen de tassen van de fietsenen zetten ze binnen. Voor ons huisje kunnen we uit de zon zitten, de telefoons even ter hand genomen om de omgeving even te bekijken,straks nog even naar de zee fietsen. Om half  twee gaan we een mooi stil weggetje in met hier en daar een huis en winkel helemaal niet druk op het eind stopt de weg en ben je bij zee. We maken een foto en fietsen dan dezelfde weg terug Ale gaat nog bij de kapper langs. Er zijn nog twee personen voor hem over een kwartiertje is er plek we zijn dichtbij dus een koud drankje en Ale gaat naar de kapper. Na de kapper douchen en dan gaan we om eten en zoeken om een biertje we zitten in moslim gebied, zelfs de supermarkt heeft hier geen bier. We hebben heerlijk gegeten en op de terugweg nog wat winkels langs geweest maar geen bier. Bij het resort even vragen bij de eigenaar of hij weet waar we een biertje kunnen scoren, het is niet ver weg, bij een ander resort in Zweedse handen dus een biertje gescoord gelukkig.

Groetjes en liefs Ale en

1. Durk en Geeske:
    30 januari 2024
    Alle dagen genieten we van jullie belevenissen en verslag, nog veel plezier.
  2. Jelkje Kloosterman Pilot:
    30 januari 2024
    Mooie verhalen en foto's, fijn zo met jullie op reis te zijn.

Jouw reactie