Vakantie Vietnam de reis.

2 januari 2019 - Hanoi, Vietnam

1 Januari worden we smorgens opgehaald door taxi Tineke (groot is onze waardering hier voor) en gaan naar het treinstation in Leeuwarden. We worden netjes voor het station uitgezet, nadat we afscheid hebben genomen betreden we het station dan nog een verrassing is een vroegere klasgenoot van mij Jelkje aan het werk we hebben samen met nog twee dames de reünie van school georganiseerd dus de banden waren weer erg vers, samen nog een bakje koffie gedronken en ook door Marja uitgezwaaid begint het avontuur. We reizen weer luxe eersteklas naar Schiphol natuurlijk met de gratis update. Alles is binnen de normale tijden afgelegd. Op Schiphol gearriveerd (waar het zeer druk is) kunnen we gelijk inchecken en door de controles. Ons vliegtuig gaat op de juiste tijd de lucht in. Na 11uur zijn we gearriveerd in Guangzhou (China) hier gaan we ook weer door de controles en dan is het wachten op ons volgende vliegtuig. Het was hier erg koud jas aan vest met capuchon onder de jas en we waren nog koud het hele vliegveld wordt niet verwarmd. Na een tussen stop van twee uur kunnen we instappen voor de laatste etappe. Als we zijn geland en ons visa hebben kunnen we weer door de controle en dan de koffer halen en konden zo doorlopen naar de aankomsthal. Hier stond al iemand van ons hotel op ons te wachten na nog een uurtje in de auto zijn we bij ons hotel. Het is inmiddels 2 januari en de tijd van aankomst is half een smiddags in Hanoi. Op de kamer even relaxen dan douchen en een bakje koffie halen, we hebben een eggkoffie gedronken dit is koffie met een schuimlaagje wat proeft naar advocaat. En ja als we bij de kerk bruidsparen tegen komen kunnen we het niet laten en ja ze zijn vastgelegd. We gaan nog even terug naar het hotel want het is toch wat frisjes, we hebben ons legging en langebroek  en vesten aangetrokken. Dan lopen we nog langs de winkeltjes en restaurantjes, als we wat gegeten en gedronken hebben gaan we weer naar ons hotel en gaan straks lekker slapen.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Henny:
    2 januari 2019
    In een korte tijd in een totaal andere wereld, een hele fijne vakantie toegewenst. Ben weer heel benieuwd naar jullie ervaringen. Liefs van ons
  2. Lieneke:
    2 januari 2019
    leuk je zo te zien staan voor de kerstboom, maar het lijkt er eerder op dat je de moeder van de bruid bent. Geniet ze!
  3. T.Kooistra:
    2 januari 2019
    Wij wensen jullie weer een mooie reis

Taeke en Atje
  4. Jelle en Gea:
    2 januari 2019
    Geniet er ook dit jaar weer van . Een goede reis.
  5. Doutie Machiela-Koopmans:
    2 januari 2019
    een moaie fakansje tawinske...hans en doutie machiela
  6. Jan en Jenny:
    2 januari 2019
    Veel plezier. en we volgen jullie verhalen weer.
  7. Marja:
    2 januari 2019
    En dan ben je zo weer aan de andere kant van de wereld in een compleet andere omgeving. Nog even geen 34 graden dus? Nogmaals heel veel plezier en ik zal jullie weer volgen. Prachtig
  8. R vochteloo:
    2 januari 2019
    Fijne vakantie en we zien uit naar reisverhalen.
  9. Ida Morssinkhof:
    2 januari 2019
    Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar.
    Ga jullie weer volgen, heel veel plezier in Vietnam. 🙋‍♀️
  10. Douwe en Renie:
    3 januari 2019
    Geniet van jullie welverdiende vakantie, dan gaan wij weer genieten van jullie prachtige reisverhalen!
  11. Margreet:
    3 januari 2019
    Fijne vakantie! Leuk om de verhalen weer te lezen.