Dagje Hanoi

3 januari 2019 - Hanoi, Vietnam

Vandaag Hanoi verkend, eerst de old town, door de straatjes waar vele winkels hun  waren verkopen. Er is zoveel en zo druk en dan al de spullen die worden in gepakt om te worden vervoerd op scooters het is dus uitkijken geblazen. Als we een bakje koffie hebben gedronken gaan we op weg naar Hanoi Hilton, (de gevangenis ).Deze gevangenis is gebouwd door de Fransen zij hebben hem eerst gebruikt. Toen werden de Vietnamezen die andere sympatieen hadden er gevangen genomen dit was in de jaren vijftig . Zij werden vast geketend dus niet veel vrijheid .  Toen kwamen er ook vrouwelijke gevangenen bij. Dan in de jaren zeventig worden de Amerikanen er gevangen gezet zo door de geschiedenis genomen hadden de Amerikanen de beste faceliteiten dus werd het het Hanoi Hilton  genoemd.  Zoals het ons laat zien werden de Amerikanen beter behandeld dan de Vietnamezen het eigen volk behandelden. Aan de andere kant zijn verschillende Amerikaanse soldaten later terug gegaan naar de plek waar ze gevangen hebben gezeten. Dat zegt toch wel wat. Als we weer uit de gevangenis zijn is het nog druk op de straten er wordt veel eten aangeboden en op straat klaargemaakt. Maar ook wel wat andere dingen dan we gewend zijn, zie op foto de gerookte honden, hoop niet dat wij die eten, maar je weet het niet. Het is hier koud voor de tijd van het jaar, en de komende dagen gaat het in Noord Vietnam regenen. Morgen nog een dagje Hanoi en dan vliegen we naar Ho Chi Minh City waar we onze fietsreis beginnen.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Feike en José:
    3 januari 2019
    Wat een mooie foto's! Je kijkt er je ogen uit! Fijne reis verder. Maar lekker genieten!
  2. Klaas en Beitske:
    3 januari 2019
    Ook verder een hele mooie reis. Wij genieten mee.
    Hart. groet.
  3. Haije:
    3 januari 2019
    Genoeg ontspanning zo te zien. Variatie aan eten. Dus dat komt wel goed. Geniet ze.
  4. H pilot:
    3 januari 2019
    Het is allemaal weer heel heel mooi en apart maar eet maar wat bananen in plaats van vlees gr mem
  5. Tineke:
    3 januari 2019
    Mooie poortjes! Wat is het hier dan saaaai😉.
    Hartelijke groet.
  6. Japke:
    4 januari 2019
    Wer prachtige fotos. Binne dot bakte hùnen op dy iene foto.