Trad

4 februari 2016 - Tambon Nong Samet, Thailand

Trad, een kleine stad, door een inwoner aangegeven,we have only five traviclights.
Hier zijn we vandaag gebleven, eerst vanmorgen een goed ontbijt en daarna naar een plaats waar de Eagels worden gevoederd.
Was ongeveer 10 km fietsen, best een mooie tocht over kleine binnenwegen.
Aangekomen was het een goede commerciële stunt, maybee....
We hebben wel een grote roofvogel gezien en het was een mooie omgeving en een lekker bakje oploskoffie.
Ook zagen we onderweg de hanen in de kooien, klaar voor de hanengevechten welke hier nog vaak worden gedaan.
Dan vervolgen we de terug tocht .Als we weer bij het hotel zijn nemen we een grote ijskoffie, koude koffie met ijs, als de temperaturen hoog zijn is dit heerlijk.
En nemen we een verfrissende duik in het zwembad.
Overdag een paar uur aan het zwembad en daarna even naar de markt hier is het om half zes nog een hele drukte we hebben lekkere annanas gekocht en nog een paar loempias .Op de markt wordt je van alles aangeboden ,
zie foto van gefrituurde kippenpoten, heerlijk toch??
Hier hebben we verschillende foto's gemaakt.
Ook foto's van een kokosverwerking welke naast ons hotel zit, eerst worden de noten kapotgeslagen en dan wordt de inhoud vermalen tot kokosmelk.

Ook een foto van waar we het gisteren over hadden, een gebouw met het geluid van een lokvogel, en heel veel vogels eromheen.
Veel vogels gaan hier nestelen, de jongen komen uit, vliegen uit, en dan worden de vogelnesten eruitgehaald en verkocht als lekkernij.
We hadden al eerder vogelnestjes op de markt gezien maar weten nu ook hoe ze er aan komen de vogelnestjes worden hoofdzakelijk door Chinezen gekocht .
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Tineke:
    4 februari 2016
    Prachtige foto's. En die koffie ziet er heerlijk uit. Maar die kippenpoten zou ik geloof ik maar overslaan, er zijn genoeg lekkerder dingen op de markt verkrijgbaar zo op het eerste gezicht.