Van Laem Ngop naar Trad

3 februari 2016 - Tambon Nong Samet, Thailand

Vanmorgen half acht eruit en met lege maag vertrokken, resort had geen ontbijt en het enige winkeltje geen yoghurts.
Dan hebben we de eerste heuvel en zijn weer op pad na vijf km zitten we weer op de doorgaande weg .En zijn de kinderen net naar school gebracht en staan keurig in hun uniform in de rij ,als we het terrein op fietsen en een foto maken roepen ze in koor goodmorning en wij knikken vriendelijk terug ,en zetten onze reis voort .Als we tien km hebben gehad bergje op bergje af vinden we een restaurant hier heeft Ale een bord rijst gegeten was vrij pittig ,bij de buren uit de winkel had ik een broodje en een yoghurt gehaald en deze veroverd. Als we vier km van Trat zijn komt er een fietser naast ons fietsen en vraagt waar we vandaan komen en waar we heen gaan .Hij woont in Trat en verteld dat hij van oorsprong uit Duitsland komt maar een Thaise heeft ontmoet en daar mee is getrouwd en nu hier veel is.Als we Trat in fietsen hebben we gelijk aan onze rechterhand ons hotel met zwembad .We blijven hier twee nachten , en dan gaan we naar de grens van Cambodja.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

PS al jaren hebben we gebouwen gezien in Thailand, gelijk aan een flat soms vier hoog zonder ramen alleen met gaten van ongeveer 10cm.
Altijd met het geluid van een lokvogel en best veel vogels in de buurt.
Vandaag zijn we er achtergekomen wat het is .We willen jullie ook een kans geven om te raden wat het is