Van Trad naar Koh Kong

5 februari 2016 - Krong Khemara Phoumin, Cambodja

Aangekomen in Cambodja.
We zijn vandaag met de auto gebracht vanuit Trad tot aan de grens.
Het is een highway van bijna 95km en geen alternatieve route, nu mag je in Thailand naast de snelweg fietsen, en dat hebben we ook al regelmatig gedaan, maar geen 95km!
Vanmorgen hebben ze ons volgens afspraak om negen uur bij het hotel opgepikt, eerst een stop bij het strand en daarna een stop bij buddah.
We zijn net voor de grens uitgestapt en op de fiets over de grens gegaan.
Eerst Thailand, depature cart ingeleverd en dan Cambodja, visum ingevuld, we hadden pasfoto's meegenomen dus ook in 10 minuten klaar, wel werd hier nog een extra foto van ons genomen en de vingerafdrukken vastgelegd.
Na twee weken links rijden moeten we nu weer op de rechterkant rijden, wel weer wennen, ook met uitkijken.
Daarna nog 8km fietsen naar Koh Kong, de wegen zijn hier aanmerkelijk slechter dan in Thailand.
Soms geprobeerd te repareren met een vrachtwagen vol beton, maar niet gewacht tot het droog was dus hier lopen weer sporen van 10cm diep in.We zitten in een guesthouse en morgen ochtend worden we weer opgehaald om ons verder te brengen.