Van Koh Kong naar Sihanoukville

7 februari 2016 - Krong Preah Sihanouk, Cambodja

Hoi, gisteren geen verhaal, we hadden zeer slecht internet, kan de komende periode meer voorkomen.
Gistermorgen acht uur stonden we klaar voor de taxi ,met de taxi ( fietsen in de kofferbak) gestart, deze chauffeur had haast we hebben een paar keer gezegd dat het niet snel hoefde dat we vakantie hadden maar dat was tegen dovemansoren gezegd .We waren er in drie uur dit was ferry fast.
Toen we aankwamen in Sihanoukville hadden we een leuk guesthouse uitgezocht maar helaas vol ,dan doe je eerst een hapje eten en dan ga je zoeken in de buurt vonden we onderdak deze hebben we voor een nacht geboekt en die we uit hadden gezocht konden we de volgende nachten slapen weer opgelost .
Vandaag in een straal van 200 mtr van hotel gewisseld, nu wel goed internet en niet alleen daarom, dit hotel heeft een zwembad en is meer gericht op backpackers.
Het is vandaag Chinees nieuwjaar, dus de hele dag al knalvuurwerk.
Vanavond zal het feest nog komen, maar meestal liggen we vroeg op bed, zal dan wel een lange avond worden.
Dan Sihanoukville een badplaats in Cambodja, heel toeristisch verschillende stranden allemaal hun eigen gebied ,van gewoon strand tot sjeik strand met ligstoelen en parasols.Gisteren aan het strand gezeten op onze schoenen (geen handboek meegenomen). Gisteravond heerlijk op het terras gezeten lekker gegeten en wat gedronken. Vanmorgen eerst een ontbijt gedaan was niet inbegrepen maar de terrassen zijn er klaar voor, een heerlijk ontbijt gebakken eieren brood bonen fruit met grote koffie en thee voor maar 3,25 euro. Terug op de kamer spullen gepakt en gaan fietsen hoefden pas om 12.00 uit de kamer.We hadden een mooi ritje en waren voor twaalf uur terug.De spullen verhuist en naar het luxe strand gefietst daar zit je in heerlijke stoelen je besteld zo nu en dan wat lekkers dit is lui lekkerland .
Toen we vanmorgen naar het strand fietsten zaten de apen op de weg,
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Riemer en Willy:
    7 februari 2016
    Mooie foto s en mooie verhalen bedankt,geniet er van
    Groetjes riemer wil
  2. Henny:
    7 februari 2016
    Begrijp dat jullie een paar dagen in Sihanoukville blijven en van het strandleven gaan genieten. Op de kaart gekeken waar jullie nu zitten in Cambodja, straks het binnenland in? Wij volgen jullie en zijn elke dag benieuwd naar jullie ervaringen en foto's, Leafs fan us
  3. Lieneke:
    7 februari 2016
    Machtig mooie fietstocht en leuke foto's!
  4. Keimpe:
    7 februari 2016
    Hallo Jelkje en Ale. Nooit gedacht dat er zulke avonturiers in jullie schuilgingen. Ik vind het fantastisch. Het mooie is dat jullie ons er van laten meegenieten door dagelijks een aantal prachtige foto's te publiceren. Blijf fietsen en genieten. Nog veel veilige kilometers gewenst.