Van Tambon Bang Sare naar Jomtien

11 februari 2018 - Muang Pattaya, Thailand

Vanmorgen verhuist van Bang Sare naar Jomtien, van het Thaise leven zitten we nu in het toerisme. De rit was slechts 17 km maar onderweg kwamen we langs een klein vissersdorpje welke eigenlijk geen ruimte meer had tussen de grote hotels. We denken dan dat dit plaatsje over enkele jaren niet meer bestaat. We zitten nu in Jomtien, hier komen hoofdzakelijk Russen, vele teksten, uithangborden in het Thai en het Russisch. We hebben een hotel met zwembad (badje) vanmiddag er met de voeten in gezeten. Het is hier aan het strand heel druk er loopt ook een weg voor het strand langs dus uitkijken. Veel taxi's rijden op en aan met toeristen maar ook lokale mensen ze zitten achterin kunnen wel tien personen in. Hier zijn ook meer met een fiets veelal toeristen. Er lopen hier vele vreemde kostgangers rond voor ons natuurlijk mooi om te bekijken we vragen wel eerst of we een foto mogen maken. De foto's voegen we bij het mooie schoolmeisje is een jongen en de Vietnamees is een grote Fin. Alles is op het toerisme gericht veel hotels veel eetgelegenheden maar je kunt ook nog bij de karretjes op straat je eten kopen. De was wordt zo op straat gedroogd. En vanavond aan het strand is nog veel jeugd aanwezig en daar hoort natuurlijk muziek bij. Dit is een blik van het strand en het leven in Jomtien beach.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje