Dagje Tambon Bang Sare

10 februari 2018 - Tambon Bang Sare, Thailand

Deze morgen een ontbijt op bed wat een verwennerij we willen vandaag een Chinese tempel bezoeken. Als we vanmorgen weggaan nog even met de hotel eigenaar gesproken zij zetten onze fietsen voor ons op internet voor de verkoop. We fietsen eerst bij de zee langs en dan een klein stukje snelweg. Als na vijf km onze afslag er is eerst stoppen bij de zeven eleven om water. We komen na vijftien km aan bij een prachtig park en wijngaard. Hier maken we wat foto's het is ook een trekplaats voor Chinezen ze worden hier weer met bus vol uit gezet. Voor ons weer vermakelijk hoe ze op de foto gaan ze hebben mooie kleren aan en gaan er echt voor staan ze lopen zelfs met de sjaal achter zich aan voor een goed plaatje. We hebben hier even op een bankje naar zitten kijken en ze natuurlijk voor jullie gekiekt. We fietsen nu naar de Chinese tempel we komen van een hoogte dus de remmen in maar we halen nog de 40 km. We treffen het er is weer een fietspad als we aankomen fietsen is het een en al kleur. We stallen onze fietsen en hier moeten we intree betalen dit is honderd bath in Nederland twee euro vijftig. Dit is de Yin en yang tempel wat een kleuren en wat een beelden. Binnen staan veel beelden en veel houtsnijwerk de meubels zijn ook helemaal met houtsnijwerk sommige komen uit het paleis. We kunnen ook nog naar boven hier zijn ook veel beelden, nog een verdieping hoger de geschiedenis van Buddha. Als we deze tempel hebben bekeken kunnen we over het fietspad verder om het meer daar staan nog meer tempels. Al fietsend zien we in het meer schildpadden die zo nu en dan met het kopje boven komen. We kopen onderweg nog een ananas die eten we op bij een parkje we zien hier eekhoorns en willen ze graag op de foto hebben dit lukt niet ze zijn ons telkens te vlug af. Wel kunnen we nog een paar vogels in de lens krijgen. Als de ananas op is gaan we naar een Indiase tempel deze is van buiten vrij hoog van binnen niks geen versiering ze hebben wat kunst tentoon gesteld. Als we weer bij de fietsen zijn vervolgen we de fietsroute we komen nog verschillende tempels tegen maar voor deze dag hebben we genoeg gezien. De route brengt ons weer terug naar het beginpunt waar we met 40 km naar beneden gingen gaan we nu met 8 km omhoog. Maar als we boven zijn een slok water en opzoek naar een eet tentje. Na onze kom soep en bakje met rijst gaan we de terugweg in zetten. Bij het strand aan gekomen nog even op het terras wat drinken en genieten van de zee. We zien op een gegeven moment allemaal visjes hoven water schieten een moment opname prachtig gezicht. We fietsen terug langs het strand en bij het hotel aangekomen staat de teller toch nog op 35 km voor vandaag. Dan is het tijd voor een heerlijke douche.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Douwe en Renie:
    10 februari 2018
    Wat weer een prachtige foto's! Jullie laten ons elke keer weer meegenieten van de mooie natuur daar. 🐦🌳🌺
  2. Hans en doutie:
    11 februari 2018
    wot meitsje jim wer een prachtige reis,we geniete wer vol op mei..gr
  3. Marja:
    11 februari 2018
    Wat leuk om met jullie mee te reizen op deze manier. Wat een kleurrijke omgeving