Dagje Jomtien

12 februari 2018 - Muang Pattaya, Thailand

Vanmorgen ontbijt op bed, wel zelf klaarmaken, maar toch. Daarna op de fiets naar het vorige hotel, eigenaar had gemaild dat hij een koper had voor de fietsen. Dus bijna 20 km teruggefietst, komt en Engelsman even om de hoek kijken, zijn mij te klein. Dus konden we weer terug. Maar onderweg wel even langs bij Nongnooch garden & resort. Dat was een toevalstreffer, gisteren toen we er langs fietsten stond er wel een kilometer file op de snelweg. Vandaag kwamen we erachter dat ze ook nog een oprijlaan van 4 km hebben. Maar vandaag was het rustiger. Een geweldig groot park, begint al bij de oprijlaan waar 4 km bloembakken staan met groen, alles netjes onderhouden. Als we dan bij de kaart verkoop zijn kunnen we kiezen of het park, of park en olifanten tocht of park en olifanten tocht en eten. We doen allen het park. We kunnen met de fiets doorrijden tot het parkeerterrein dan zijn we al een stuk door het park gefietst. De fiets gestald en dan de eerste foto's al knippen tussen de flamingo's. Dan gaan we de trap op door het hele park is een boompad gemaakt je kunt van boven foto's maken maar ook alles goed bekijken. Als we het boompaden halverwege hebben afgelegd gaan we door het avonturen park de wereld van de dinosaurus in prachtig. Als we door het park lopen horen we ineens Frysk pratende mensen wat doe je dan je vraagt of er Friesen zijn deze mensen kwamen uit Drachten ze waren op familie bezoek. De broer van de vrouw woonde al 20 jaar in Pattaya ja hij heeft een kroeg vol ladyboys. Ze vertelde ook dat ze COPD had en een stoma en de medicijnen voor de bloeddruk was vergeten maar hier bij de big c medicijnen had gekocht dit alles in een gesprekje van vijf minuten. We vervolgen ons weg door het mooie park en schieten vele foto's. Als laatste komen we nog bij de vlindertuin geen vlinder te zien maar wel bloemen en apen. Al lopend naar het eindpunt nog wat vogels gespot.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Andries en Ruurtdje:
    12 februari 2018
    We hebben alle verhalen gelezen,en fotos bekeken heel andres dan in
    De Westereen ,ook de tempratuur geniet nog maar even
  2. Jan en Jenny:
    13 februari 2018
    wat een prachtig mooi park mooi gedaan allemaal. en Ale kan wel zien dat we van de apen afstammen haha.
    de tijd gaat alweer snel voor jullie nog maar even lekker genieten de laatste dagen. veel plezier nog. gr. Jan en Jenny