van Sankhaburi naar San Chuk

22 februari 2015 - Tambon Sam Chuk, Thailand

Gisteravond eerst uit eten geweest, ons eigen gouden regel gebroken en direct op de koffie gekomen.
Gouden regel :alleen daar eten waar het druk is, waar meerdere mensen zitten te eten, tot nu toe heel goed bevallen.
Gisteravond was er een eettent en het rook lekker maar er zat niemand maar de neus heeft ons verleidt.
Zag er ook wel schoon uit, Jelkje kreeg als eerste haar eten, heb wel eens lekkerder gehad zei ze.
Daarna ik rijst met kip, kip verbrang en ik vond botten en vel welke niet van een kip afkomstig waren.
Dus laten staan en maar terug naar resort, daar komt de dochter (10jaar) van de eigenaar aan of we ook soep wilden, ja graag.
Hebben een gezellige avond met hen gehad,veel eten en bbq op z'n Thai.
Kon allemaal doordat andere dochter (17jaar) redelijk Engels sprak, de rest niet, dus zij iedere keer heen en weer vertalen, gewoon gezellig.
Vanmorgen 7 uur ontbijt en we kregen nog een bloemetje opgespeld voor onze prestatie en een TROS bananen om de reis goed voor te zetten om half acht zaten we weer op de fiets, de tegenwind was eerst lekker maar als hij aan wakkert wordt het ploegen.
Om 11 uur bij eerste resort geweest, Jelkje eerst even kijken, kwam snel naar buiten, hier wil jij niet slapen.
Kwart over 11 tweede resort, Jelkje weer kijken,kwam met een vies gezicht naar buiten, om 12 uur hotel gevonden, toppie!
Hier is ook de oudste markt van Thailand dus bussenvol Thai zijn een dagje uit.
Hier ook weer bijna geen toeristen, in het hotel bij de receptie kunnen ze zelfs niet Engels spreken terwijl we nog maar 150 km van Bangkok zijn verwijderd.Vanmorgen toch weer vijftig km gefietst wind tegen en wel vijfendertig graden je zweet al als je rustig zit dus liters vocht krijgen we binnen.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Henny:
    22 februari 2015
    Gelukkig niet ziek geworden van de grote verleiding, bot en vel niet van kip maar van ........!
    Nog 150 km fietsen, wat zijn jullie plannen? Volgens onze berekening hebben jullie nog anderhalve week te gaan in het mooie warme Thailand, de laatste week in een mooi resort met zwembad en boek zeker.Wij nu allemaal herstelt van de griep, genieten dagelijks van jullie verhalen en foto's.
    Groetnis fan us.