Phnom Penh

13 februari 2016 - Phnom Penh, Cambodja

Vanmorgen een rit uitgezocht op onze GPS een rond rit van 34 km. Eerst door de drukke straten ,als we vijf km verder zijn komen we in de buiten wijken en wordt het ietsje rustiger. Onder weg bij de fietsen zaak even een schroefje gehaald voor onze camera waren we gisteren verloren . We hebben onder weg vele mooie huizen gezien maar natuurlijk ook weer vele krotten.We komen op smalle weggetjes waar geen asfalt licht maar graffel, op verschillende plaatsen is dan de weg natgemaakt waar bewoning is, alles is open dan dan zou het vele stof de huizen inwaaien. Als we verder fietsen komen we aan de rand van de stad ,er is veel bedrijvigheid er wordt op meerdere plekken gebouwd en wegen aangelegd. Dit is een werkzaam volkje, als we bij zeventien km zijn doen we even wat drinken mensen vinden het maar vreemd als we daar met de fiets zijn .Als we uitleggen dat we een rondrit doen komt de duim omhoog .De terug weg gaat weer over verschillende wegen asfalt, graffel zelfs een zandpad, maar als we nog zes km van ons hotel af zijn krijgen we achteraf straatjes en gaan we over het tempel plein zo bijzonder.Bij ons hotel aankomen hebben we vijfendertig km gefietst en dan is een douche heerlijk.
De heetste uurtjes even op de kamer en daarna nog even een paar terrassen gedaan.
Straks de stad nog even in voor een hapje eten,
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. R vochteloo:
    13 februari 2016
    Het is een werkzaam volkje en arm en rijk leeft er dan toch naast elkaar. Hoe verdraagt zich dat naast elkaar? Hoe is het met de veiligheid van jullie spullen en in het algemeen?
    Blijkbaar is er toch te fietsen in zo n stad met al die drukte en dan blijven de mensen vriedelijk.
    Een enorme ervaring en we genieten mee van jullie ervaringen en foto.

Liefs Roel en Minke
  2. R vochteloo:
    13 februari 2016
    Een enorme ervaring en we genieten mee van jullie ervaringen en foto.

Liefs Roel en Minke