Van Phnom Penh naar Siem Reap

14 februari 2016 - Krong Siem Reap, Cambodja

Vanmorgen eerst een ontbijt in de stad, dan wat omhangen en om half twee worden we opgehaald door de tuk-tuk welke ons naar de bus brengt.
Hij de baggage en wij erachteraan fietsen.
Eerst nog langs een kantoortje waar we moeten betalen voor de fietsen, ons eigen kaartjes hadden we reeds gekocht, maar voor de fietsen moesten we appart afrekenen.
Dan om twee uur in de bus, eigenlijk een gewone oude touringcar, de fietsen onderin.
Wij gaan achterin zitten kunnen we de bus mooi overzien naast ons zit een jongen we stellen ons aan elkaar voor zijn naam is Sok joo.voor ons zitten nog wat jongens en twee mannen ,we geven hun onder weg een dropje is zo mooi eerst ruiken en dan voorzichtig proeven de een vind het lekker de ander niet .
Al rijdende , eerst nog een paar haltes aan, de hulp chauffeur komt zo nu en dan kijken of de bus al vol zit.
Alleen naast Jelkje staat nog een grote doos, waarom deze niet onderin het ruim staat weten we niet.
Maar de bus zit vol.
Dan komt er nog een oude dame in, we kijken elkaar aan, waar moet die zitten en wij willen ook niet een rit van zeven uur staan.
De hulp chauffeur duikt onder de banken en haalt er een krukje vandaan, daar kan Beppe mooi op zitten in het middenpad.
Een half uur later stoppen we weer een leuk uitziend meisje wil graag instappen, nu ineens kan de doos welke naast Jelkje stond wel op een andere plaats staan en was er dus een plaatsje vrij.De tocht is zeer afwisselend we hebben goede stukken weg maar ook vaak gaan we door het stof de buschauffeur heeft in de bus een mondkapje voor .Wij voelen zo nu en dan ook zand in de mond ,de huizen die aan de weg staan staan meest op palen en dan een hele mooie trap naar boven .Het is Valentijn s dag vandaag en er werden vele feesten gevierd onder weg dan staat er een grote tent en zijn de mensen op hun mooist gekleed .Deze rit was weer een avontuur opzich .We kwamen om kwart over negen aan dan de fietsen onder uit de bus (ze waren helemaal rood van het zand) de bagage uit het ruim en op zoek naar een hotel kwart voor tien ingeschreven en dan lekker douchen.
Daarna nog even de stad in voor een hapje,
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Andries en Ruurtdje:
    14 februari 2016
    Hallo Ale en Jelkje jullie hebben daar een 30 graden met stof.Wij 2 graden met regen en
    koud weer,dus geniet maar van het mooie weer en de mooi omgeving .Wij wenzen jullie
    nog een mooie vacantie en als het om is weer welkom op Kollumerzwaag.
    M.V.G.Andries en Ruurdtje
  2. Rona:
    14 februari 2016
    Wat een busrit zeg en dan al dat stof.. dan is het extra lekker om te kunnen douchen! Leuk om jullie zo te kunnen volgen;-) I'm waiting for more to come...