Nog een dagje Phnom Penh

12 februari 2016 - Phnom Penh, Cambodja

Vanmorgen eerst een wandeling, rondje markt.
En dan hebben we voor het eerst vanmiddag tussen 12 en 2 uur op de kamer gezeten onder de airco.
Was vandaag wel 36 graden.
Daarna hebben we een fietstocht gemaakt in een deel van Phnom Penh wat aan de andere zijde van de Mekong rivier ligt.
Het is eigenlijk een eiland in de Mekong.
Aan de waterkant achter grote hekken wonen de rijken in gigantische Franse huizen en binnenin onder golfplaten wonen de Cambodjaanen. Als we weer naar ons hotel fietsen komen we de meubelzaken tegen je ziet hier zoveel mooi handwerk dat je wel wat wil kopen maar helaas. Als bij het hotel zijn even iets drinken ,en dan gaat Ale even naar de kapper een dure was twee dollar kwijt! Na ons opgefrist te hebben naar de avond markt ons fototoestel vergeten was bijzonder je had eet tentjes in een grote kring en in het midden allemaal kleden op de vloer waar mensen zaten te eten .Wij hebben nog een eindje gewandeld en toen op straat ons eten gekocht was weer heerlijk groente met rijst en dit was gewokt mmmmm.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jan en Jenny:
    12 februari 2016
    wat allemaal weer een belevenissen , vooral in die fields dat zal wel heel indrukwekkend geweest zijn . het is hier wat kouder vannacht weer wat gevroren dus geniet nog even van de warmte alleen is 36 gr wel wat teveel van het goede.
    Veel plezier nog. gr. Jan en Jenny
  2. H pilot:
    12 februari 2016
    hoi ale en jelkjewat zien jullie veel mooie dingen maar wel heel warm hier alles goed groetjes en een dikke knuffel mem