Dagje Siem Reap

15 februari 2016 - Krong Siem Reap, Cambodja

Vanmorgen na ons ontbijt op de fiets zoeken naar een ander hotel, nadat we gisteren aan waren gekomen hadden we het eerste hotel genomen. Maar we willen hier nog een paar dagen blijver en dan is een zwembad wel lekker. Binnen een straal van drie km hadden we al een ander onder komen .De fietstassen op gehaald en tassen op de fiets, nog even gemeld dat 1 bed kapot was, direct de manager erheen en kijken wat er precies aan de hand was, ja zegt Ale doorgezakt en wy didnt even had sex, dan liggen ze allemaal in de slappe lach. In ons nieuwe hotel de tassen naar de kamer gebracht dan de zwemkleding aan en lekker in het zwembad dobberen na de dag van gisteren heerlijk. We zijn om drie uur de stad in gegaan en een licht hapje genomen want om vijf uur gaan we een kook workshop meemaken . Om vijf uur zijn we bij de workshop er zijn nog zeven personen. We mogen een voorgerecht en een hoofdgerecht uitzoeken wat we willen bereiden. Ale heeft championsoep en rijst met kip en cashewnoten uitgezocht ik heb een mangosalade en fried-noodels met groente uitgezocht .Maar dan gaan we eerst naar de markt onze groente is al gekocht maar ze legt uit wat voor groente en kruiden er worden gebruikt bij de bereiding van de gerechten. Als we in de keuken zijn moeten we een schort voor en een muts op en handen wassen dan ligt er voor ons allemaal een snijplank met messen klaar .Iedereen krijgt zijn eigen pan met groente voor het voorgerecht en mag alles snijden .Dan krijgen we de groente voor het hoofdgerecht en kunnen we dat snijden .Als iedereen alles klaar heeft kunnen we om beurten onze gerechten klaar maken .Onder tussen voor degene die moet wachten krijgen we wat snij techniek voor mooie roosjes die als versiering dienen . Als we allemaal onze gerechten klaar hebben kunnen we aan tafel en ons kooksel verorbeten, was lekker.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Sietse en Baukje:
    15 februari 2016
    Wat een fijne vakantie hebben jullie, echt van alles wat, geweldig, wij genieten mee,
    en dat lekkere eten mmmmmm.??????????????.nog veel plezier verder. liefs Sietse en Baukje.
  2. Jan en Jenny:
    15 februari 2016
    Goed om ook even te genieten en te rusten.
    Het schort van de keukenkampioen staat jullie goed, ik dacht even dat jullie terug in de tijd gingen naar Siep Raap maar wij hadden te snel gelezen.
    We genieten hier volop mee.
    Nog veel plezier op de rest van jullie avontuur
    Jan en Jenny
  3. Coba Wouda:
    15 februari 2016
    ahhhhh, als jullie weer thuis zijn is dit iets om naar uit te zien.
    Heerlijk!!!
    Wat genieten jullie zeg! Top.