Penang

1 februari 2017 - George Town, Maleisië

Vanmorgen niet te vroeg, hotel zonder ontbijt, dus bakje koffie op de kamer en dan gaan we Penang verkennen.
Na een half uur leuk adres gevonden voor een ontbijt, dat laten we ons heerlijk smaken. Dan verder de stad in, Penang is bekend om zijn muurschilderingen, leuk om te fotograferen maar voor sommigen stond zelfs een wachtrij , dus door ons overgeslagen. De route gaat door little India dit is eer zeer kleurrijke straat. Ook komen we verschillende tempels tegen we gaan ze niet allemaal bekijken. Het is erg druk op straat veel Chinezen hebben vakantie en zijn hier ze huren fietsen autopeds riskas dus oppassen anders kom je onder de fiets.
Ook willen we vandaag een tour naar de Cameron Highlands boeken, met de bus erheen en dan diverse dingen bekijken, dit lijkt niet mogelijk, het is Chinees nieuwjaar en de buschauffeurs hebben twee weken vrij, dus geen excursies. Van de eiland bewoners is 60 procent Chinees. Het is nu ook erg druk op het eiland . We gaan dan maar richting hotel onderweg nog wat drinken en wat boodschappen mee. Bij het hotel een bakje koffie even lekker buiten zitten lezen. Ale zoekt nog even een kapper op als hij terug komt douchen en dan uit eten, vanavond dus ik een Chinees gegeten, jammer dat we het fototoestel niet meegafden, een open keuken en....Op de terug weg nog even de was ophalen en dan is het tijd voor een kaartspel. Morgen gaan we naar de botanic garden.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Riemer en Willy:
    1 februari 2017
    Wat een gezellige mooie verhalen we leven heel erg met jullie mee nog heel veel plezier verder en geniet er van.liefs van ons.xxx
  2. Keimpe:
    1 februari 2017
    Ik geniet elke dag opnieuw van jullie reisverslagen. Kleurrijke foto's, gewoon prachtig. Wat ik ook in jullie bewonder, is dat je niet bij de pakken neerzit als het even tegenzit met b.v. regenachtig weer of de diefstal van de laptop. Jullie zijn voor mij echte reisbikkels en niet voor een kleintje vervaard. Geniet er maar van met volle teugen. Hartelijke groeten van Keimpe en Berdien.
  3. Geert:
    2 februari 2017
    Hoi Jelkje en Ale, Indrukwekkend hoor. geniet van jullie mooie reis. Mooie foto's ik zag heel wat handel voor Second Chance, maar dat zal niet meegaan op de fiets.
  4. Douwe en Renie:
    2 februari 2017
    Wat laten jullie ons weer genieten van indrukwekkende belevenissen in een prachtig land!