Dagje klimmen in Penang

2 februari 2017 - George Town, Maleisië

Vanmorgen na ons bakje koffie op de fiets naar de botanische tuin deze was maar zes km van ons hotel. We kwamen door een rustige buiten wijk met vele mooie huizen. Als we op vijf km zijn nemen we nog een bakje koffie met een musliereep. Dan op zes km zijn we in de tuin er is een plek waar we de fietsen kunnen parkeren maar er staat ook een bord dat je het mag fietsen.
Na 50 mtr was het fietsen gebeurd, schuiven met de fiets omhoog, een hele klem, toen we na 1.3 km vroegen of het nog ver was, waren we op 1/3 en toch al 250 mtr geklommen, het zweed druipte van ons af, dan maar terug.
Bijna te stijl om op de fiets te zitten, wat heel opvallend was dat de meeste wandelaars achteruit bij de berg af liepen.
Heel langzaam met beide remmen ingeknepen zijn we naar beneden gegaan.
Een paar keer gestopt, bij de eerste stop even de schijfremmen voelen, brand gelijk mijn vingers.
Dit keer de top niet gehaald maar wel een hele belevenis, onderweg weer apen tegengekomen.
Als we weer beneden zijn even zitten uitrusten en dan gaan we het park bekijken ook hier zijn apen we genieten volop van al dit moois waterval bamboe, kruiden, fruitbomen, cactussen etc. Dan gaan we de terug we volgen een andere route hier is veel een richting verkeer. Dan bij het hotel eerst een heerlijke douche de kleren wassen en dan gaan we een hapje eten. Na het eten op de fiets naar de ferry om een ticket te boeken voor zaterdag dan gaan we naar Langkawi ook een eiland aan de noord west kant van Maleisië. Als de tickets zijn gekocht trakteren we ons zelf op een heerlijke massage de voeten hebben het vanmorgen nog al te verduren gehad .Onderweg kwamen we nog een bruidspaar tegen dan wil Ale natuurlijk op de foto met de bruid
Zoals belooft vanavond weer bij de Chinees gegeten met open keuken, heerlijk!

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Keimpe en Berdien:
    2 februari 2017
    Dat kun je nog eens een"colletje"noemen. En wat een bloemenpracht. Schitterend.
    Ik ben wel opgelucht te lezen dat Ale bij zijn eigen Jelkje is gebleven en dat de bruidsfoto slechts een momentopname is.
    Veel plezier verder. Zie met genoegen uit naar het volgende verslag.