Van Pattaya weer naar Bangkok

29 februari 2016 - Bangkok, Thailand

Vanmorgen geen ontbijt, dus eerst een yoghurt en dan op de fiets naar het busstation.
Van een reisbureau hadden we een plattegrondkaartje gekregen waar het busstation was, maar een klein kaartje kan een hele afstand zijn.
Het viel ons wat tegen, maar na een dik half uur waren we er toch.
Kaartje kopen voor twee personen, de fiets mag je appart met de buschauffeur afrekenen, nog een half uurtje wachten, en in die tijd komt er iemand bij ons die alles verteld hoe we het moeten doen, in het Engels met een vreemd accent.
Ook heeft hij een naamkaartje op van de busmaatschappij en z'n eigen naam, René huppeldepub.
Nadat hij z'n verhaal heeft gedaan zeggen we dat het ook wel in het Nederlands kan.Hij woont hier al 11 jaar, maar verteld ons even zijn levensverhaal.
Dan de fietsen onderin de bus en twee uur later staan we in Bangkok.
Wat zijn we dan blij met onze GPS, we toetsen het hotel in en fietsen 8 km dwars door Bangkok rechtstreeks naar ons hotel.
Dit was op onze reis de derde maal dat we terugkomen in een eerder hotel, en allemaal hadden ze een overeenkomst, de tweede maal moesten we meer betalen.
We hebben dit niet gedaan en elke keer aangeven dat we weg gaan en dan kan het wel anders, vreemde Aziese denkwijze.Als we alles op regel hebben het adres opzoeken waar we de fietsen kunnen afleveren ,dit is niet ver van ons hotel dus de papieren mee en op naar govacation .We moeten zeven hoog de fietsen mee in de lift nog een kopje koffie gedronken en dan lopen we weer naar ons hotel fietsloos.
Daarna Ale naar de kapper, was al eerder in Thailand naar de kapper geweest, je moet er toch een beetje netjes bij lopen.
Het is hier de gewoonte wanneer je een ruimte betreed dat je de schoenen uit doet.
Dus schoenen uit en stap naar binnen, beginnen ze uit te lachen, dus schoenen weer aan, krijg je gelijk te horen 350 Bath sir, we are special.
Vorige keer 80 Bath betaald dus 350 is we echt veel.
Dan gaan we maar ergens anders proberen.
Om de hoek, heb niet eens gevraagd wat het koste, een kapsalon met een interieur van 40 jaar oud, twee oude kappers, acht antieke stoelen op een rij, dit was pas special!!
Eerst in de poeder, dan twee handboeken en een kapperskleed om daarna heeft hij eerst een proefstuk gedaan.
Na goedkeuring de rest, daarna volgde nog een nek/rugmassage voor in totaal 100 Bath.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Albert en Barbera:
    29 februari 2016
    Genoten van jullie verhalen!
  2. Henny:
    29 februari 2016
    Wat hebben jullie weer een prachtige reis gehad, veel van de omgeving bekeken en iets minder gefietst dan afgelopen jaren lijkt het.
    Wij zijn zaterdag terug gekomen van een weekje skien, was prachtig. Jogchem slaapt nu in Jakarta, reist morgen door naar Sulawesi. Jullie alvast een goeie terugreis gewenst.
  3. Ida Morssinkhof:
    29 februari 2016
    Mooie thuiskomst en weer met veel verhalen en ervaringen.
  4. Baukje:
    1 maart 2016
    Goede reis gewenst
  5. T.Kooistra:
    1 maart 2016
    Wat een geweldige reis hebben jullie gehad.
    En geweldig mooi beschreven
    Bedankt