Dagje Pattaya

28 februari 2016 - Muang Pattaya, Thailand

Vanmorgen eerst een yoghurt en dan op de fiets, we gaan naar The Sanctuary of Truth.
Een geheel houten tempel waarvan zelfs de deursloten helemaal van hout zijn, dus geen metaal.
Zelfs geen spijkers gebruikt volgens de verhalen, maar heb toch verschillende roestige koppen gezien.
Maar wat een gigantisch bouwwerk, het eerste geld is geschonken door een rijke Thai, maar er komen nu al zoveel toeristen de bouw kan gewoon doorgaan.
Als de kaartjes zijn gekocht lopen we door de kinderboerderij richting de tempel .Er staat een boom helemaal vol met goud hier wordt ons kaartje geknipt dan kunnen we bij de trap naar beneden ,zegt een van de dames madam u hebt geen gepaste kleding aan voor de Buddah ,ik kon wel een langebroek bij haar kopen ik zei dat doe ik niet dan maar geen Buddah zien .Komen we onderaan de trap staat iemand met doeken deze kan ik gratis om doen als rok kan ik Buddah toch even dag zeggen.We lopen eerst om de tempel heen wat een gigantisch bouwwerk ,alles is met de hand gebeiteld wat een voorstellingen. Als we der om heen zijn geweest gaan we der in daar zijn nog groepen mensen aan het werk ,sommigen op de steiger anderen zitten op de grond hun beelden te bewerken (op blote voeten en op slippers ).Als we de tempel hebben bekeken is er buiten nog een dans voorstelling .Het is twaalf uur als we weer bij onze fietsen staan ,we gaan een plekje zoeken voor een hapje eten .sMiddags heerlijk aan het strand gezeten en onze Chinezen geobserveerd het was weer een fijn dagje onze fietsen kunnen we hier niet goed verkopen dus besloten om ze mee te nemen naar Bangkok .sAvonds krijgen we nog een mail van Frank deze gast waren we tegen gekomen op de boottocht had toen al belangstelling voor de fietsen we hebben toen gegevens uitgewisseld en daar is dit de reactie op hij wil de fietsen graag kopen of we ze meenemen naar Bangkok neemt hij ze daar van ons over ,dus morgen met de bus naar Bangkok.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Klaas en Beitske:
    28 februari 2016
    We hebben genoten van jullie verslagen en foto's. Alvast een goede thuisreis toegewenst.
    H. groet.
  2. Keimpe en Berdien:
    29 februari 2016
    Bedankt voor al jullie moeite om ons op de hoogte van jullie wederwaardigheden. We hebbe n er van genoten. Alvast een hel fijne en veilige thuisreis gewenst.