Van Pak Khat naar Bueng Kan

15 januari 2018 - Tambon Wisit, Thailand

Vanmorgen ( even voor acht uur) bij het restaurant voor een ontbijt, te vroeg, hadden ze nog niet, dan maar met lege maag op de fiets en onderweg een broodje gekocht.
Weg was vandaag deels met de mekong in zicht, met heel veel landbouw. We kwamen langs rubberplantages, ananasvelden, meloenvelden, banaanbomen. Was wel een dagje met hindernissen, de weg begon zo slecht dat we eraan dachten om terug te keren en over de highway te fietsen. Maar het doorzetten werd beloond, na 3 km kregen we een verharde weg. Soms hele mooie smalle paden, maar deze liepen ook wel eens dood en dan moesten we terug opnieuw zoeken.
Verschillende van deze paden staan niet op gps, we kunnen wel steeds de plaats waar we zijn en de richting, maar niet of een pad doorgaat of doodloopt. We zijn door heel veel kleine plaatsen/gemeenschappen gekomen met veel huisvlijt.
We zijn twee keer een tempel wezen bezoeken, het is er vaak druk als ze aan het bouwen zijn, daarna zien we er bijna nooit meer mensen.
Na 65 km komen we na kort zoeken aan bij onze volgende overnachting. De dames bij de balie kunnen geen engels maar gaan gelijk bellen dan krijg ik de telefoon in handen gedrukt aan de andere kant van de lijn is iemand die engels spreekt ze zegt dat ze er met 5 min is en inderdaad daar komt iemand aan fietsen zij is de eigenaar van dit hotel (ze had ons al zien fietsen door de stad ) Er is een kamer voor ons. Dan gaan we de omgeving lopend verkennen en komen zo ook op de markt. Dit is nog de plaats waar boeren en vissers hun goederen verkopen. Vanavond op de straat gegeten, staan allemaal eettentjes en ieder heeft zijn eigen menukaart ( wel in het thai, en engels begint hier al moeilijk te worden)

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Keimpe en Berdien:
    15 januari 2018
    Wat een schitterende bouwsels en vouwsels. Jullie zijn echte padvinders , dan kom je dus op niet geplaveide wegen, wat ook zijn charme heeft. Dat delen jullie weer met ons en wij genieten met jullie mee. Fantastisch. Bedankt.
  2. H pilot:
    16 januari 2018
    wat eenprachtige gbouwen zou het echt goud zijn of nep het is er wel prachtig weer het hierkoud en dikkehagelbuien maar goed oppassen en genieten vr gr mem