Van Bueng Kan naar Ban Khla Thung

16 januari 2018 - Tambon Bung Khla, Thailand

Hotel zonder ontbijt, dus broodje en een paar bekertjes yoghurt en op de fiets, om half negen waren we onderweg.
Heel rustige wegen en heel veel landbouw. Vandaag hebben we gezien hoe het rubber wordt binnen gehaald. Er wordt eerst een substansie aan het rubber toegevoegd, roeren en daarna is het een massieve eenheid en kan het uit de opvangbakjes worden gehaald. Daarna wordt het in emmers verzameld. Zoals je op de foto's ziet dragen de mensen een hoofddoek dit is een shirt wat om het hoofd zit is eigenlijk de halslijn. We moeten wel weer een paar keer de Mekong verlaten omdat de weg niet verder gaat dit zijn wat extra km om. Vandaag weer twee keer een aanvaring met honden gehad, de eerste keer kregen we vijf achter ons aan, bijna twee honden onder de auto, dus toen was de aandacht van ons af. Tweede keer kwam er uit de weilanden eentje op ons afgelopen met een behoorlijke snelheid, inschattende dat wij niet zo snel konden afstappen en doen alsof we een steen willen werpen, ja hoor staart tussen de poten en er vandoor. Thailand heeft heel veel straathonden, is echt vervelend. Als we bij het dorp Ban Khla Thung aan komen is er een groot veld met tomaten hebben we hier nog nooit gezien. Dit dorp is een bekend toeristen plek hier is ook een oversteek naar Laos alleen voor goederen. In dit dorp zijn twee resorts we hebben weer een mooi plekje aan de Mekong. Vanmiddag hebben we voor ons huisje een lekkere massage gehad. Kunnen de beentjes er morgen weer tegen, we zitten nu om half negen nog buiten je hoort de krekels alom.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade