Dagje Pak Khat

14 januari 2018 - Tambon Pak Khat, Thailand

Vanmorgen lekker rustig aan een heerlijk ontbijt bij ons hotel met een latte maggiato. Het is hier een idilisch plekje je hoort alleen de vogels en de koe die loeit. Na ons ontbijt voor ons huisje even lezen en socialiseren. Dan gaan we te voet het dorp in dan zie je hoe de lokale bevolking zich vermaakt de een is een vloerkleed aan het weven de ander is aan het handwerken. We zagen ook een oudere mevrouw zij was een boek aan het lezen dat zie je hier niet veel. Dan komen we bij de tempel deze is gebouwd op een rots erom heen zijn ook allemaal rotsen, natuurlijk het hoogste punt. Ook zijn ze bezig met een nieuwe tempel gebouwd van bloempotten prachtig mooi. Om dit tempelcomplex hebben ze rubberbomen vandaag waren ze net bezig met roeren in de potjes met rubber. We vervolgen ons wandeling weer richting ons hotel het wordt warm ongeveer 29 graden. We komen nog een markthal tegen daar gaan we ook nog even bij de kraampjes langs. Vanmiddag bij het zwembad in de schaduw gezeten, de kraan van de douche bij het zwembad was defect dan kun je zien dat uurloon hier niks kost drie man zijn hier de hele middag zoet mee. We hebben ze maar op een dropje getrakteerd ze proefen voorzichtig en giechelen wat. Vanavond het dorp weer in het was wat afgekoeld zoekend om een eetgelegenheid stuiten we op het klaar maken van een bruiloft de bloemen en slingers worden opgehangen dit is een familie gebeuren iedereen is bezig. Er is een meisje die engels spreekt we vragen wie er trouwt haar zus als wij door lopen hoor je de familie vragen wat zei de falang(buitenlander in het thais). Als we verder lopen komt er een eettent hier lekker gegeten maar niet heel veel, bij de markt kopen we nog een pannenkoek en een biertje en lopen we naar ons huisje de dag is weer om gevlogen we zitten nog lekker buiten.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Henny:
    14 januari 2018
    Jullie zijn al een week onderweg, leuk hoor jullie verhalen te lezen en vandaag, zondag, lekker gerelaxed, jullie doen het goed!
    Liefs Henny