van Nong Khai naar Si Chang Mai

26 januari 2015 - Tambon Phan Phrao, Thailand

Allereerst bedankt voor de vele reacties maar we kunnen de berichten moeilijk allemaal beantwoorden maar vinden het wel bij zonder leuk.
Vandaag 50 km gedaan, redelijk vlak maar de bergen komen al in zicht.
Langs de Mekong rivier, aan deze zijde is het Thailand en de andere zijde is Laos.
Vanmorgen eerst langs tabaksplantages en we werden uitgenodigd om het bewerken, het snijden te komen bewonderen.
Vanaf het land worden eerst de gele bladeren geplukt en dan vervoerd naar de werkplaats waar ze worden gesneden, en dan worden ze op rekken gedroogd, deze staan dan overal zelfs naast en bijna op de weg.
Daarna kwamen we langs viskwekerijen , bakken met gaas welke in de Mekong drijven.
De weg vervolgens kwamen we langs een mooie tuin waar sculpturen in diverse vormen uit een soort van buxus hebben gecreëerd.
Heel veel foto's dus.
We zitten nu in een klein plaatsje in een resort met 5 appartementen
Koffie is zelf service (zelf zetten) en kost 10 bat =0.25 euro.
Bijna vergeten kwamen onderweg ook nog elektricien tegen moest er nog even een draadje bijtrekken, hebben wik altijd anders gedaan, maar ze hebben hier waarschijnlijk geen arbo.
Ook zagen we op verschillende plaatsen dat de heren bezig waren met de hanen op te poetsen, zullen vanavond wel hanengevechten zijn.

Groertjes en liefs Ale&Jelkje