Van Nong Khai naar Phon Phisai

12 januari 2018 - Tambon Wat Luang, Thailand

Vandaag een tocht langs de mekong, na een ontbijt van twee bekertjes yoghurt en een bakje koffie de fietsen klaar maken voor vertrek. De eigenaar van ons hotel wide nog met ons en de bepakte fietsen op de foto. Als we dan nog maar twee honderd meter weg zijn heb ik Jelkje het vest uit de fietstas gehaald was vrij fris. De tocht langs de Mekong is voor fietser klaar gemaakt de eerste 20 km kunnen we op dit fietspad blijven. Als we dan op 10 km zijn krijgen we een luxe bakje koffie. De weg vervolgend langs rijstvelden prachtige groente tuinen en maisvelden, houden we bij 20 km weer een stop dit keer alleen een slokwater. Als we op de openbareweg zijn is er voor de fietsers weer een prachtig nieuw fietspad aangelegd de brommers rijden op de openbare weg. Bij 30 km krijgen we een broodje en een banaan (deze wordt langs de weg verkocht in trossen ze willen er liever geen banaan bij weghalen als we zeggen dat twee genoeg is krijgen we dat klaar maar betalen voor de hele tros 25 cent). Als we weer fietsen komt er een thai naast ons fietsen vraagt waar we heen gaan en waar we vandaan komen na dit praatje gaan we verder. Bij 50 km gaan we zoeken om ons hotel na even na vragen zijn we er dichtbij en nog twee straten fietsen en we zijn er. Het hotel staat naast een grote tempel en tegen de mekong aan we hebben een kamer boven (zijn de enigste gasten) met een groot dak terras en lig stoelen. Hier maken we goed gebruik van bakje koffie erbij wie doet je wat. Savonds moeten we het dorp in om iets te eten als we terug keren is het donker.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Haije:
    12 januari 2018
    Het landschap ziet er weer mooi uit. En wat genieten jullie toch. Veel fietsplezier verder Ale en Jelkje.