Van Udon Thani naar Nong Khai

11 januari 2018 - Tambon Pho Chai, Thailand

Vanmorgen maar iets eerder op, ontbijt in hotel, koffers achtergelaten en op de fiets. Vandaag een saaie rit, eerste stukje was leuk, door de kleine straatjes van Udon Thani, maar daarna langs een vierbaansweg, de eerste en zoals het nu lijkt ook de enigste. Nog wel een puntje langs de weg stond een busje met pech waren de koppelingsplaten defect maar dit wordt langs de snelweg wel even gemaakt samen op een matje onder de bus sleutelen. Na 60 km komen we in Nong Khai aan de Mekong rivier, deze rivier gaan we de komende weken volgen.
We zitten hier in een leuk huisje met glazen douche en wc, zitten wel gordijnen in, maar toch. Jelkje vanmiddag even langs de kapper geweest, pony bijgeknipt, vragen ze toch snel 75 cent voor.
Gingen we om zeven uur een hapje eten was het moeilijk om voor Jelkje vegetarisch te bestellen, de bediening snapte het niet, kregen we hulp van een andere tourist, deze had het de bediening snel duidelijk gemaakt wat Jelkje wilde eten. Dan maak je even een praatje, ervaringen uitwisselen en vragen waar ze vandaan komen, uit Alaska, blijven hier tot maart dan is het weer lekker weer in Alaska en kunnen ze terug.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje