Van Lien Huong naar Phan Rang-Thap Cham

18 januari 2019 - Phan Rang–Tháp Chàm, Vietnam

Vanmorgen vroeg er uit, twee bekertjes yoghurt die we gisteren hadden gekocht, en op de fiets. Vandaag 60 km voor de boeg en zoals we gisteren al zagen wind op de neus. Vannacht werden we er zelfs wakker van hoe het waaide, vanmorgen bleef er nog windkracht 5 van over. Dan komen we vandaag langs garnalen kwekerijen, dragon fruit bomen, druivenranken, rijstvelden en zoutwinning, een grote energiecentrale. Elke 20 km even stoppen en dan gaat er elke keer een flesje cola in of iets dergelijks, en ondertussen ook nog veel water. We fietsen langs een vierbaansweg, eigenlijke zes baans aan beide zijden is een baan voor scooters/ fietsers. De vierbaansweg wordt voor 60% gebruikt door vrachtwagens en bussen, dan voor 20% auto's en 20% scooters. Dit geeft aan dat er weinig auto's rijden, bijna iedereen heeft een scooter en lange afstanden worden met de bus gedaan.Als we aan komen in Phan Rang is het even zoeken naar het hotel wat we hebben uitgezocht als we het hebben gevonden is het inmiddels vier uur. Dan eerst lekker douchen de kleren wassen en een bakje koffie. Dit hotel is nog maar één maand open alles is nieuw we hebben een zwembad op de vijfde verdieping hier hebben we na het eten even gezwommen. Het uitzicht over de stad was geweldig,na het zwemmen nog een paar potjes kaarten en dan naar bed. Er zijn twee filmpjes bijgevoegd, eentje van dansend rijst in de wind en eentje van een boer die het land bewerkt.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    18 januari 2019
    Leave minsken, waait it der altyd sa hurd, goed foar de race kûten. Noch net in kear de wyn in,e rech hân.
  2. T.Kooistra:
    18 januari 2019
    Hebben jullie genoeg aan een bekertje yoghert?
    Volgende reis maar een scooter?
  3. Douwe en Renie:
    19 januari 2019
    Prachtige natuur. En een schitterend luxe zwembad! Nog maar lekker genieten samen Ale en Jelkje!