Van Hoa Da naar Lien Huong.

17 januari 2019 - Liên Hương, Vietnam

Na een yoghurt de fietsen van de kamer bepakking erop dan betalen en kunnen we gaan. Bij het betalen kregen we van het hotel nog een zakje met lycees mee. Goede ruilhandel, wij hadden ze gisteren onze pinda's kado gedaan, vonden we niet zo lekker, en dan krijg je dit terug.  Dan over de brug naar de fietsenmaker we hadden gelezen dat deze mountainbikes verkocht dus zal hij ook een nieuwe band hebben. De oude band laten zien en ja hij heeft er een de ketting nog even smeren met teflon het knijpflesje is nog half vol dus kunnen we er nog een keer mee, dit is wel nodig met al het zand. De kosten voor dit alles is drie euro. Dan kunnen we de route voor vandaag weer oppakken, als we het stadje hebben verlaten is de weg nog vrij druk met brommers. We komen door kleine dorpjes in een dorpje drinken we een bakje koffie, de meiden kunnen geen Engels maar dan roepen ze even en komt er iemand die het wel spreekt als we hebben besteld wordt er gevraagd waar we vandaan komen. Wat heen en weer praten zij komt uit Amerika en is nu op familie bezoek. De reden het weer is hier beter dan in Amerika op dit moment. De weg vervolgend komen we door een bosrijk gebied hebben we niet zoveel last van de wind. Als we bijna de stad in rijden komen we nog een bruidspaar tegen natuurlijk willen we een foto maken. Dan worden we uitgenodigd om met hun op de foto te komen natuurlijk doen we dat. Als we dan nog twee km verder zijn staan we voor ons hotel. Er is een kamer dan vragen we waar de fietsen kunnen staan moeten we met de fietsen door de gang hier is nog een grote ruimte daar kunnen we ze neer zetten. Na een heerlijke douche eerst maar kijken of er ergens wat te eten is ,dit hebben we zo gevonden en heerlijk eten gehad. Terug bij het hotel even op de kamer relaxen maar na een half uur heeft Ale er genoeg van en wil nog even naar de haven dit doet hij op de fiets. Kleine straatjes waar geen auto langs kan, vol drukte, de binnengekomen zeevruchten verwerken, een drukte van belang. Maar bovenal heel gezellig de gemeenschap met z'n allen bezig. Daarna even de markt over, hier komen we dezelfde zeevruchten weer tegen. Een supermarkt is op kleine schaal aanwezig maar op de markt verkopen de boeren en vissers hun waren, geweldig om te zien. We hebben er voor jullie een filmpje van gemaakt zo druk en hectisch.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Lieneke:
    17 januari 2019
    leuke foto bij dat bruidspaar!
  2. Baukje:
    17 januari 2019
    Jij staat daar ook bijna bij iedereen in het trouwalbum Jelkje haha, charmante foto met je helm op naast het bruidspaar😉 Nog veel plezier gewenst hoor, geniet ervan dat doen wij met jullie verhalen🙋‍♀️
  3. Jelkje Kloosterman Pilot:
    17 januari 2019
    ja, jim wurde noch ferneamd yn al dy lânnen as is dat fan te foaren betocht, ha ha.

wat libje sy der relaxd sa foar it each, leafs en oant moarn.