Van Li naar Thoen

10 februari 2015 - Tambon Mae Pa, Thailand

Vanmorgen om half acht vertrokken in Li nog wat geschopt en dan kan de tocht beginnen .We kwamen weer vele tempels tegen en grote boedas .Na tien km begon de eerste klim vanaf 400 mtr naar 600 mtr dit ging tot dertig km door toen konden we de daling in zetten en konden dalen tot 200meter de afdaling van vandaag was super het waren 127 bochten de vrachtwagen chauffeurs staken de hand door het raam met de duim omhoog .
Een hele mooie route al was op enkele plaatsen in de bergen de weg barslecht, maar dat nemen we maar voor lief.
In Thoen zijn twee hotels en een guesthouse. Van de bevolking hadden we al gehoord dat het guesthouse het beste was, echter voor ons niet te vinden, er zitten dus in een hotel en 1km verder is het guesthouse, maar dat staat er alleen in het Thai op.
Vanavond op de markt gegeten, vele Thai kopen daar hun eten. Gekookt kant en klaar of rauw.
Wij kochten het kant en klaar maar willen het dan ook graag ter plaatse verorberen, dat vonden ze vreemd, we gingen middenin zitten en eten ons net gekocht voedsel op, we konden ze horen van kijk die falang ( vreemdeling ) maar we hebben het lekker opgegeten.
Toen kwamen we Traver en Rose weer tegen van gisteren, gezellig weer een biertje gedronken, we hadden vandaag zonder het van elkaar te weten dezelfde route gedaan.
Het is nu bijna half negen, dus bijna bedtijd,

Hokjes foto is gemaakt in een toegangspoort naar de tempel waar allemaal spiegeltjes in waren verwerkt.