Laatste dag

2 maart 2016 - Bangkok, Thailand

Vanmorgen eerst weer een goed ontbijt van het hotel.
Daarna gaan we met de watertaxi op pad.
We zitten in een hotel welke 400 mtr van de centrale watertaxi is verwijderd.
Hier wordt zowel door toeristen en lokale bevolking veel gebruik van gemaakt.
Er varen vier verschillende soorten, met ieder z'n eigen stopplaatsen.
De watertaxis varen alleen overdag van smorgens zes tot s'avonds acht uur, maar dan wel heel frequent.
Het is alleen even afkijken bij het op en afstappen, de boot ligt vaak niet eens een halve minuut stil, dan gaan de trossen weer los en op naar de volgende halte.
We gaan eerst naar Khao San road, de backpackerswijk, we waren
hier vaker geweest alleen was het nu heel rustig, waren we te vroeg? Het was elf uur.Hier hebben we koffie gedronken dan gaan we wandelen naar de volgende boot komen dichtbij het paleis daar is het heel druk weer bussen vol Chinezen .Als we bij de boot zijn is het niet minder druk ook veeeeeel Chinezen zij maken een tocht met de privé boot welke gebruik maakt van de zelfde steiger als de watertaxi .Het is zo druk dat er meerdere mensen ze moeten begeleiden er is een man met megafoon die om roept dan zijn er nog twee mensen die ze in lijn zetten . Als de boot aanmeerd moeten ze snel opstappen, in tussen staat de volgende groep al weer klaar als onze taxi-boot komt moet alles aan de kant en kunnen wij instappen.Het gebeurt dan ook wel eens dat er een paar Chinezen weg zijn dan haalt de Thai de schouder op .Het is net een film .Dan gaan we naar de markt dit is tevens de groothandel veel spullen te koop en nee dat hebben we niet komt niet voor .We eten ook nog onderweg en gaan ons nog even laten verwennen de nagels worden gelakt en Ale gaat nog voor een massage ,dan weer met de watertaxi terug naar ons hotel.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Rona:
    2 maart 2016
    Nou jullie hebben echt veel moois beleefd al die weken. Straks weer huiswaarts dus, alvast een goede reis terug Ale en Jelkje
  2. Rona:
  3. Tineke:
    2 maart 2016
    Bedankt voor alle mooie verhalen en foto's. En een voorspoedige terugreis!
  4. Paul & Cindy:
    Hallo Ale en Jelkje,

Wat hebben jullie veel beleefd, bedankt dat we mee mochten kijken. Het was alsof we zelf een beetje vakantie hadden.

Goede reis naar huis.

Paul & Cindy
  5. Feike en José:
    2 maart 2016
    Een goede terugreis en bedankt dat we weer mochten meegenieten van jullie reis.
  6. H pilot:
    2 maart 2016
    goede reis terug en tot vrijdag bijdurk

goede reis terug en tot vrijdag bij durk
  7. Keimpe en Berdien:
    3 maart 2016
    Welkom thuis in ons koude en natte kikkerlandje.
  8. Japke:
    3 maart 2016
    Wot wer een mooie fakansje hawwe jimme han, ik ha genoten fan alle mooie foto,s en de interesante reisverhalen,goeie reis werom tawinske