Van Kollumerzwaag naar Singapore

13 januari 2017 - Singapore, Singapore

Donderdagmorgen om 4 uur staat Klaas voor de deur, hij brengt ons naar het treinstation in Leeuwarden.
Om 5 uur in de trein en dan op naar Schiphol.We zijn om half acht precies op tijd bij de luchthaven. Inchecken door de poortjes en we zijn toe aan een bakje koffie , dan gaan we naar onze gate .
Half elf vliegen in een bijna nieuwe Airbus 350 . In het vliegtuig komt Eline uit Almere naast ons zitten zij gaat nog een overstap doen naar New Zeeland Twaalf uur later de aankomst in Singapore. Alles gaat geweldig.
Daarna met de metro, totaal moesten we 4 x overstappen maar het werkt heel gemakkelijk en het valt direct op hoe schoon en georganiseerd Singapore is, op de roltrappen staat iedereen links ( verkeer is hier ook links) zodat de snelle traplopers nog kunnen passeren.
Al met al hebben we 11000 km afgelegd in 21 uur.
Het tijdverschil met Nederland is 7 uur.
Ale was een kleinigheidje vergeten en staat dus met een dikke trui bij 27 graden in Singapore. Pas bij onze slaapplaats kan deze uit en een dun tshirt aan.
Smorgens kunnen we nog niet op de kamer maar wel even douchen op onze Airbnb adres.
Dat hebben we gedaan, daarna hapje eten, valuta omwisselen en weer in de metro naar de fietsenwinkel, was best nog een stukje lopen, maar hij had de fietsen op voorraad.
Na een uurtje wachten, bagagedrager, bidon houder ed gemonteerd zijn we gelijk 15 km door de stad gefietst.
In de metro was het heel druk,op straat bijna rustig, stil ten opzichte van Bangkok. We mogen fietsen op de wandelpaden maar nu moeten we wel uitkijken voor appende wandelaars, vanmiddag al bijna twee maal een aanvaring, ze kijken alleen maar op de telefoon!
Vanmiddag de eerste varaan gespot tijdens het fietsen.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jan en Jenny:
    13 januari 2017
    Ziet er al weer mooi uit, he luitjes lekker genieten. We volgen jullie , voorzichtig aan. Liefs. Jan en Jenny.
  2. Klaas en Beitske:
    13 januari 2017
    Vertrokken voor wij het in de "" gaten"" hadden.
    Een hele goede vakantie/reis toegewenst, geniet er van.
    11000 km. Hopelijk komt dit berichtje over.
  3. Keimpe en Berdien:
    13 januari 2017
    Ook wij haddden nog niet door dat jullie alweer op weg waren. Heel veel plezier gewenst. we kijken uit naar jullie belevenissen en foto's
  4. Coba Wouda:
    13 januari 2017
    Ale en Jelkje,ik wens jullie een hele mooie en avontuurlijke reis toe en ben heel benieuwd naar jullie verhalen.
    Groetjes Coba.
  5. Douwe en Renie:
    13 januari 2017
    Blij om te horen dat de reis goed is verlopen! Alweer prachtige foto's. Nog heel veel (fiets)plezier.
  6. Henny:
    13 januari 2017
    Het is bijna als vanouds: mooie giant fietsen en maar los, wat ziet het er gelikt uit, daarmee kun je wel kilometers maken! Fijn dat de reis zo voorspoedig ging, nu maar genieten! Fijn iets van jullie te horen, liefs Henny
  7. Doutie Machiela-Koopmans:
    14 januari 2017
    heel folle reisplesier tawinske,we sjuche nei de foto,s ut..gr
  8. Ida Morssinkhof:
    14 januari 2017
    Ha globetrotters, het jaar is alweer voorbij en de vis is gevangen en nu jullie.
    Ale en Jelke een hele mooie reis met weer veel verrassingen en ik ga jullie volgen.
    Lieve groet
  9. Margreet: