Van Jomtien naar Pattaya

13 februari 2018 - Muang Pattaya, Thailand

Vanmorgen ontbijt op bed, en daarna verhuizen, de afstand is niet groot. De plaatsen Jomtien en Pattaya zijn in elkaar verweven. Gisteren melden we al dat we van het platte land naar de stad gingen, gaan we vandaag naar een heel drukke stad. Zo druk hadden we niet voorzien, we wilden hier wel een paar dagen blijven, maar morgen zijn we weg. We zitten nog buiten uit in een rustige straat, maar kom niet om de hoek, één trein van auto's en scooters. Vanmiddag even bij de zee gekeken, hier komen hele groepen Chinezen met de bus aan, worden op een speedboot gezet, gaan naar een eiland eten en worden met de speedboot teruggebracht. We hebben het dan over ongeveer 1000 Chinezen per dag. De kust ligt dan vol speedboten en deze worden daarna weer met een trailer uit het water gehaald. Bij elke groep Chinezen hoort een Mr Guide( gids) die zorgt dat ze bij elkaar blijven, op tijd in de bus zijn, geweldig om te zien. Als we weer bij ons hotel zijn gaan we nog een paar kaart spelletjes doen. Dan gaan we nog een eettentje zoeken dit is ook weer prachtig om te zien moeder kan geen Engels dus dochter wordt erbij gehaald. Als we hebben gezegd wat we willen eten gaat moeder aan de kook. Dan komt er nog een klant wordt de zoon erbij geroepen moet ook eten klaar maken, dan komt er nog een klant daar moet de dochter weer bij komen het gaat weer in het Engels. Als we het eten voor ons hebben komen er weer klanten maar gelijk met zijn vieren er wordt weer iemand bij geroepen om te helpen het is een goed familie bedrijf. We wandelen weer naar het hotel het is inmiddels half negen en nog druk op straat. Ook wordt er nog een hotelgast met de Motortaxi vanaf het hotel gehaald, volgens de klant kan het niet maar de taxichauffeur geeft aan gaan zitten en vasthouden.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje