Dagje That Phanom

22 januari 2018 - Tambon That Phanom, Thailand

Vanmorgen uitslapen, we blijven hier nog een dag, hotel is incl ontbijt simpel maar toch. Dan liggen hier veel bootjes voor de wal, vandag maar een boottochtje? Dat lukt helaas niet, de boten varen op en neer tussen Thailand en Laos. En hier wordt gretig gebruik van gemaakt door de handelaren. Kleine boten worden handmatig vol goederen gestouwd en naar de overkant gevaren. Op de plaats waar de boten Thailand aandoen is een grote markt waar veel goederen worden aangekocht, maar ze worden ook per tuktuk aangevoerd.
Levendige handel, en wij zijn vandaag de enige twee blanken, wij hebben veel bekijks maar worden ook veel bekeken, en we horen heel vaak het woord fallang ( buitenlander) maar wel heel gezellig. De markt is voor deze mensen een manier van leveren en aanbieden wij vinden het zielig of vies kuikens in allemaal kleuren worden verkocht varkenskoppen en ratten om te eten, kleine hondjes voor de leuk en vele kleding, plastic spullen en ook veel groente en fruit een ware beleving. Alles op hun niveau, het is gezellig leuk en heel vriendelijk, maar ook vies en het stinkt. Wij zullen hier nooit geen etenswaar kopen.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Keimpe en Berdien:
    22 januari 2018
    Heb toch liever boerenkool met worst, dan al dat gewriemel, ook al schijnt het gezond te zijn. Zijn die kuikens echt en zo fel geverfd?
  2. Coba Wouda:
    Een levendige handel.
  3. Henny:
    22 januari 2018
    Prachtige foto's, maar "beter leven" heeft daar nog het eea te doen! Jullie genieten en dat is goed te horen.
    Liefs Henny
  4. Feike en José:
    23 januari 2018
    iew, die kakkerlakken: verkopen ze die ook voor consumptie? Je kijkt je ogen uit op zo'n markt.