Dagje Tambon Bang Sare

8 februari 2018 - Tambon Bang Sare, Thailand

Vanmorgen eerst over de markt, is niet de markt voor touristen maar toch heel leuk om te zien. Natuurlijk worden er weer loten verkocht, de Thai is een echte gokker. Dan zien we het vlees bij 28 graden in de zon liggen, en wat zijn die zwarte stippen? De brommer is hier een veelgebruikt vervoermiddel, je kunt er alles op meenemen. Toch vanmiddag maar weer gewoon een stukje vlees gegeten. Daarna naar het plaatselijk café, die heeft een heerlijk ontbijt. Ja als je een paar dagen langer op dezelfde plaats blijft leer je meer. Daarna op de fiets naar Sattahip, een kustplaats 15 km naar het zuiden. We hadden een mooie route uitgestippeld langs de kust, echter bij de eerste afslag werden we al tegengehouden, geen buitenlanders. We zien allemaal mensen heen en weer rijden door de afzetting, maar het is militair terrein en buitenlanders zijn ongewenst. Dan maar langs de snelweg, maar dan komen we ook nog een mooie tempel tegen. Gemaakt van allemaal stukjes spiegel, geweldig. Bijna aan het eind nog maar eens proberen, want daar is ook de zee, nee terugkeren. Dan zien we hordes mensen vanaf een kruising komen, even om de hoek kijken, geen toegang. Hebben we in Sattahip de zee nog even kunnen bekijken. En op het terras een lekker koud drankje gedaan. We fietsen nog wat rond en zetten dan de terug weg in. Als we weer in Tambon Bang Sare zijn nog even bij de zeven eleven aan om een broodje. Deze hebben we op de hotelkamer opgegeten. Dan na een verfrissende douche nog even naar zee fietsen en daar ook een drankje doen het is vakantie. Als laatste nog een foto van ons verblijf,

Groetjes en liefs Ale en Jelkje..