Dagje Tambon Bang Sare

6 februari 2018 - Tambon Bang Sare, Thailand

Vanmorgen op zoek naar een ontbijt als we op een mooi plekje zitten en een lekker ontbijt veroberen hebben we een mooi uitzicht op de weg en de markt. We hadden het fototoestel niet bij ons maar wat komt er dan niet allemaal voorbij. Als het half elf is lopen we naar het hotel en maken ons klaar voor een rondrit die de gps ons wijst. We voeren een afstand in, 30 km en vragen dan een rondrit op kaart te maken. We hebben keuze uit drie rondritten we kiezen de rondrit de niet toeristische route. Op vijf km komen we een vis vijver tegen daar gaan we morgen naar toe. Bij km negen komen we de berg tegen waar op de groene Boedapest van gisteren staat, het antwoord is ja we klimmen omhoog het is op sommige plekken versnelling één één, veel energie en weinig snelheid. Als we boven aan komen krijgen we van de vrouwelijke monniken alle twee een fles water dit werd zeer op prijs gesteld. We hebben daar wat foto's gemaakt en van het uitzicht genoten. De terug weg was ook weer stijl naar beneden de remmen goed inknijpen we gaan voorzichtig snel naar beneden, sommige stukjes bijna 40 km/ u. We fietsen volgens de route en komen dan bij een groot zwembad met verschillende glijbanen er waren veel bezoekers. We hebben een pauze bij een groot meer even wat water drinken en genieten van de natuur om ons heen. De weg vervolgens komen we prachtige gebouwen tegen en een park hier zijn zoveel mensen we besluiten eerst iets te eten het is inmiddels half twee. Na het eten het park bekeken er staan op de parkeerplaats wel twaalf bussen met hoofdzaak Chinezen maar in het park is het niet heel druk we maken nog wat foto's. We komen nog een backpacker tegen een Hollands meisje was hier met haar hostelechtpaar zij lieten haar wat highlights van de omgeving zien. We vervolgen ons weg en om half vier zijn we weer bij ons hotel. Dan even een kopje thee en een verfrissende douche.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje