Van Tambon Phla naar Tambon Bang Sare

5 februari 2018 - Tambon Bang Sare, Thailand

We waren vanmorgen vroeg wakker, maar rustig aan gestart zaten we om half negen op de fiets. Eerste deel langs binnenwegen, daarna stuk over snelweg en het laatste stuk over binnenwegen. Door de ananasvelden, bananenbomen en de wetenweniet velden.
Dat zijn planten zie foto's waarvan ze de stam gebruiken, worden hier veelvuldig verbouwd, maar waarvoor zijn we nog niet achter.
Kwamen onderweg nog een visvijver tegen, deze gaan we morgen proberen weer te vinden.
Na 30 km ons nieuw onderkomen gevonden, 100 mtr van de zee in een heel gezellig klein dorpje. We zitten in een nieuw resort, heeft een Schot hier gebouwd, heeft natuurlijk een relatie met een Thaise vrouw. Heel netjes, heel schoon, alleen weer zonder ontbijt, maar nu wel met eigen keukentje. Als we ons hebben gedoucht eerst het plaatsje maar even verkennen en gelijk wat eten. Er zijn hier al meer toeristen ook zijn er meer op de fiets. Vanmiddag naar het strand op de fiets gezellige boulevard veel eettentjes. We hebben twee stoelen gehuurd en heerlijk aan zee gelegen. Op de terug weg nog wat boodschappen gedaan de fietsen in het hotel gezet en dan een eettentje op gezocht.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje