Nog een dagje Siem Reap

16 februari 2016 - Krong Siem Reap, Cambodja

Vanmorgen ontbijt in hotel, dan op de fiets, op naar de ruïnes van Ankor Wat.
Angkor Wat is een tempelcomplex in Cambodja en het grootste religieuze monument in de wereld, met een oppervlakte van 126,6 hectares.
Het is gebouwd begin twaalfde eeuw.Staat op de lijst van wereld erfgoed.
Al na een paar kilometer fietsen koude rillings over de rug. Goeiemoun, jim hjirre, Esmée uit Joure had Jelkje haar Friese vlag op de fiets herkend.
Hele dag dus met z'n drieën op stap geweest, Esmée op de scooter en wij op de fiets.Als we naar de tempel toe willen wordt mij verzocht de schouders en de knieën te bedekken wat doe je je koopt een lange broek en een tshirt dan kunnen we het complex bezoeken. Als Esmée haar kaartje wegwaaid ja wat denk je als je het zo wil hebben lukt het je nooit maar hij valt in een gleuf van de riolering zij met de hand er in en maar tasten maar vind hem niet dan komen de hulp troepen "wats te matter" de kaart zit in de riolering de Cambodjaan doet zijn hand er in en komt met de kaart in de hand er weer uit dan kunnen we echt de tempel bezoeken.
Eerst Ankor Wat bezocht, wat een bouw werk, natuurlijk is in de loop der jaren het houtwerk verrot maar de stenen staan nog goed overeind.
Vele foto's gemaakt en dan 10 km fietsen naar de volgende tempel.
Hier ook weer door de tempel gewandeld en foto's gemaakt en dan hebben we het wel gezien voor vandaag. We besluiten om bij ons hotel nog te gaan zwemmen Esmée is op haar scooter voor uit gegaan en heeft de zwemspullen gehaald we hadden in Pubstreet afgesproken alleen wij hadden er al een poos gestaan maar zei kwam maar niet dus wij naar het hotel en haar een mail geschreven met het adres van ons hotel. Ze mailde terug dat ze de aan kwam we hebben nog gezwommen en in de zon gezeten tot half zeven en toen is Esmée vertrokken morgen gaat ze met het vliegtuig naar Maleisië.
En wij gaan de stad nog even in een hapje eten.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Henny:
    16 februari 2016
    Wat gezellig een dag met z'n drieën, snap het wel van "ut piekkevel"!
  2. Riemer en Willy:
    17 februari 2016
    Wat een mooie Vakantie hebben jullie er is heel wat te beleven dikke kus van ons en nog heel veel plezier.