Dagje Rayong

2 februari 2018 - Rayong, Thailand

We zitten in Rayong in een bijna nieuw dus heel netjes hotel maar voor weinig geld, nog geen 13 euro inclusief ontbijt.
Uitslapen dat lukt niet dus dan niet te laat naar het ontbijt dat viel dus wat tegen banaan of oliebol of alle twee en met oploskoffie. Ale had de oliebol dus die heeft hij de hele morgen nog geproefd😝. We hebben voor vandaag een route bij zee langs gepland eerst nog een stuk door Rayon. We fietsen door de buiten wijken en hier zijn veel nieuwe huizen gaat goed met de economie. Als we bij de zee zijn is het niet druk we fietsen wat rond want willen naar de vuurtoren die hadden we vanaf het strand gezien. Als we een klein weggetje in gaan komen we bij een half afgemaakte brug we kunnen er wel over dan zien we de vuurtoren. We fietsen er heen en dan zijn ze daar naast ook een groot hotel aan het bouwen ook staat er al een groot hotel wat bijna klaar is. We kunnen niet naar de punt van de pier fietsen dus als we omkeren komt er een man op ons af met de vraag waar komen jullie vandaan als we zeggen Holland hebben we een voetbal vriend gek op het Nederlands elftal van Ruurd Gullit hij wist er meer van dan wij. We zetten de coördinaten van het hotel weer in de Tom Tom en zetten de terug tocht in. Onderweg kijken we naar de lucht en denken niet dat we het droog houden dus gaan we een eet tentje op zoeken daar zitten we droog als de bui over is gaan we verder. Dan komen we een autowasserij tegen daar laten we onze fietsen wassen en poetsen.We vervolgen onze weg en twee km verder heeft het heel hard geregend er staan dikke water plassen we fietsen er wat om heen dan zijn we weer bij ons hotel. Lekker douchen en wat drinken en natuurlijk een kaartje leggen de dag vliegt om.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje