Van Ubon Ratchathani naar Rayong

1 februari 2018 - Rayong, Thailand

Gisteren woensdag was een verhuisdag, na ons ontbijt de tassen pakken en laten opslaan vanavond gaan we met de bus. We gaan nog even op de fiets en zoeken om een mooie tempel als we bij de eerste tempel komen is de bouwploeg met een afdak bezig en stuurt ons een klein weggetje in daar is inderdaad een kleine tempel. Als we dit complex verlaten zijn we dicht bij het vliegveld en daar is ook ons volgende tempel. En wat één. Mooie poort dit is het eerste kunstwerk een olifant, bijna niet uit te leggen hoe groot, zie Jelkje eronder staan op de foto. Als we er onderdoor fietsen zijn we op het tempel terrein wat een prachtige bouwwerken een grote boot met roeiers en een hoge uitkijk toren deze is helemaal uitgesneden uit hout prachtig. Dan is er nog een grote boot in het water hierop is ook een tempel gebouwd, deze is van steen cement. Ook die was de moeite waard, dan is het tijd voor koffie. We fietsen weer richting hotel we moeten de dag invullen dus dan maar even kaarten, dan wat eten dan de tassen op de fiets en naar het busstation. Als we op het busstation staan te wachten en de klok slaat zes uur, iedereen staan en het Thai volkslied wordt afgespeeld. We hebben een zeer luxe bus met grote stoelen elektrisch bedienbaar en er staan maar drie stoelen in de rij, compleet met stewardess en tv scherm, alsof je in het vliegtuig zit. De bus heeft ons in elf uur van Ubon Ratchathani naar Rayong gebracht. De hele nacht staat de airco knal aan dus het laatste eind is het nog maar 18 graden in de bus, we zijn blij met de vesten die we mee hadden genomen en de dekens die we hadden gekregen. We komen aan dan is het al druk op straat het is dan half zeven en droog onderweg hadden we zo nu en dan regen. Als we een hotel hebben gevonden krijgen we gelijk de sleutel dit is fijn kunnen we lekker douchen. En dan gaan we een ontbijt scoren daar knap je van op. Vandaag de stad verkend, en naar zee gefietst daar wat gedronken en wat gegeten dan nog een stukje fietsen weer richting hotel.Dan gaan we nog even naar de winkel om wat drinken te kopen en kunnen we een kaartje gaan leggen. S'avonds een tentje gevonden waar we wat kunnen eten duidelijk gevraagd no spicy( niet heet) toch bijna niet te eten zo heet. Dit was gelukkig maar een kom soep de rest was okee.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Keimpe en Berdien:
    1 februari 2018
    Wat een schitterende en imposante bouwwerken. Geweldig. Ik geniet van jullie belevenissen en foto's
    Geniet er nog maar lekker van.

Groetjes Berdien